لطفا منتظر بمانید

بررسی و شناسایی مشکلات موجود در لنز لیزر- بخش اول

14 فروردین ، 1396
شرکت بین المللی پرسناژ
0 کامنت
مشکلات موجود در لنز دستگاه لیزر
یک ابزار تشخیصی جدید  استرس و فشار اپتیک لیزر را مشخص می کند. اپراتورها و تکنسین های نگهداری  دستگاه لیزر از ابزارهای جدید تشخیصی استفاده می کنند. یکی از این ابزارها قطبنده ریزی است که می تواند فشار و استرس لنز را مشخص کند.
این فیلتر قطبنده عبوری به گوشی هوشمند متصل می شود و از نمایشگر پنل مسطح پلاریزه آن استفاده می کند. یک اپراتور می تواند کیفیت لبه برش خورده با استفاده از  دستگاه لیزر CO2 را مشخص نماید.  معمولا بخش نگهداری و تعمیر لیزرها با مشکلاتی همچون عیب یابی آن مواجه هستند.  ممکن است تکنسین ها لنز را مورد بررسی قرار دهند، چیزی را پیدا نکنند اما به دنبال جایگزینی آن باشد. اگر لیزر مشکل داشته باشد در طول زمان کیفیت برش لیزر کمتر می شود.  این مورد یکی از مشکلات کلاسیک و رایجی است که معمولا اپراتورها با آن مواجه هستند. در چنین شرایطی استفاده از قطبنده عبوری به  تکنسین اجازه می دهد لنز را بررسی کند و عیب آن را ببیند.
کریس اسمیت یکی از فروشندگان این محصول می گوید: اکثریت قریب به اتفاق عملیات ها به درستی از قطبنده عبوری در کارهای خود استفاده نمی کنند. به همین خاطر تلاش می کنیم این رویه را تغییر دهیم.  تابستان امسال یک تجزیه و تحلیل کننده استرس و فشار لنز روانه بازار شده است که با دوربین گوشی هوشمند و نمایشگر مسطح آن کار می کند.
تعمیرات دستگاه لیزر
ممکن است استرس داخلی در لنز وجود داشته باشد که با چشم غیر مسلح امکان دیدن آن وجود نداشته باشد. حفظ و نگهداری لنزهای کانونی( که اپتیک های رایجی هستند که باید به خوبی حفظ و نگهداری شوند) کار بسیار دشواری است. ممکن است به لنز نگاه کنید و مشکلات موجود را تشخیص دهید اما در بیشتر موارد  تشخیص اسیب داخلی  در لنز  کار بسیار دشواری است.  همانطور که اسمیت توضیح می دهد، فرایند پاکسازی لنز در طول صنایع مختلف متفاوت است. در برخی از موارد زمانبندی نگهداری پیشگیرانه منظم وجود دارد که اپتیک را مورد بررسی قرار می دهد و در صورت نیاز در فواصل زمانی معین آن را جلا می دهد.
در برخی از موارد نیز به حفظ و نگهداری مکرر روی آورده می شود.  اسمیت در این باره می گوید: بیشتر افراد زمانبندی تعریف شده برای اینکار ندارند. ماشین لیزر همانند یک خودرو است. اگر به درستی رسیدگی نشود ممکن است خیلی زود از کار بیفتد.  اگر ابزار تشخیصی مناسبی نداشته باشید نمی توانید دلیل اصلی مشکل را پیدا کنید. اینجا دقیقا همان جایی است که قطبنده عبوری وارد میدان می شود.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران