لطفا منتظر بمانید

تنظیمات دستگاه حکاکی لیزری برای نقش زنی روی پارچه جین

14 فروردین ، 1396
شرکت بین المللی پرسناژ
0 کامنت

شما می توانید با استفاده از دستگاه لیزر حکاکی موارد شخصی بر روی پارچه های جین خود، آن را زیباتر و جذاب تر کنید. بیشتر افراد تولید کننده در حال حاضر از لیزر حکاکی برای ایجاد نقوش بر پارچه های خود استفاده می کنند. اما استفاده از لیزر بر روی پارچه محدودیت هایی نیز دارد. به عنوان مثال اگر نتوانید به درستی از آن استفاده کنید امکان سوختن پارچه وجود دارد. حالا سوال اینجاست که چگونه می توان باعث تبخیر رنگ شد بدون اینکه آسیبی به پارچه وارد شود؟
در این مقاله قصد داریم در مورد تنظیمات مرتبط با لیزر برای داشتن یک حکاکی لیزری موفقیت آمیز بر روی پارچه جین صحبت کنیم. باید به این نکته توجه داشته باشید که نقش زنی بر روی پارچه بسیار  جذاب است اما نیازمند اقدامات احتیاطی است تا به پارچه آسیبی وارد نشود.
مرحله اول: ابتدا تکه ای از پارچه را به عنوان آزمایش بر روی بستر لیزر قرار دهید:
Laser-Engrave-Denim-08
Laser-Engrave-Denim-07
خوب اولین مرحله قرار دادن تکه ای از پارچه جین بر روی بستر لیزر است. ممکن است استفاده از آهنربا برای نگه داشتن پارچه به صورت ثابت نیاز باشد. شما می توانید آهنرباهایی که بر روی پارچه قرار گرفته است را در گوشه های شکل زیر مشاهده کنید. از آهنرباهایی استفاده کنید که نازک تر از ارتفاع لیزر هستند.  بعد از اینکه همه موارد را در جای خود قرار دادید، ارتفاع کانونی لیزر را تنظیم کنید. ما از تابع داده محور Z و دستگاه برای تنظیم استفاده می کنیم.
مرحله دوم:برای حکاکی لیزری و نقش زنی بر روی پارچه جین، Lasercut را بر روی ۵٫۳ تنظیم کنید:
Laser-Engrave-Denim-05
Laser-Engrave-Denim-04
با استفاده از گزینه Lasercut می توان ۱۶ تنظیم مختلف را برای رنگ های متفاوت انجام داد. ما از ۴ مستطیل استفاده کردیم و قدرت  هر کدام از حکاکی ها را برای هر چهار مستطیل تنطیم نمودیم.  چهار مستطیل خود را بکشید و سپس هر کدام از آنها را به تنهایی انتخاب کنید. در نهایت قدرت مناسب برای انجام حکاکی لیزری را انتخاب نمایید.
مرحله سوم:  حکاکی را به صورت آزمایشی انجام دهید و سپس تنظیمات  مناسب را به کار ببرید:
Laser-Engrave-Denim-03
Laser-Engrave-Denim-01Laser-Engrave-Denim-02
در مرحله قبل برای قدرت نقش زنی از ۱۰ ،۱۵ ، ۲۰ و ۲۵ درصد استفاده کردیم. شما می توانید تصاویر موجود را مشاهده کنید. قدرت ۱۰ درصد تغییرات قابل توجهی بر روی رنگ پارچه نداشت. بنابراین  تنظیمات مناسب برای پارچه ما بین ۱۰ الی ۲۰ درصد بود. به همین منظور آزمایش خود را تکرار کردیم تا به یک تنظیم قابل قبول دست یابیم.
مرحله چهارم: تنظیمات مناسب را به دست آورید و آن را مستند کنید( یادداشت نمایید):
حالا باید تنظیمات مناسب را به دست آورید.  برای اینکار قدرت های به کار رفته و تاثیر هر کدام بر روی رنگ پارچه را یادداشت کنید.
Laser-Engrave-Denim-03
باید به این نکته توجه داشته باشید که پارچه های جین با رنگ ها و وزن های مختلفی در بازار وجود دارند. برخی از پارچه ها ممکن است رنگ بیشتری جذب کنند. این متغیرها تنظیمات مورد نیاز را تغییر خواهد داد اما این تنظیمات به یکدیگر نزدیک هستند. قبل از ایجاد حکاکی و نقش زنی بر روی محصولات پارچه ای، باید آزمایش هایی را برای به دست آوردن تنظیمات مناسب انجام دهید.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران