لطفا منتظر بمانید

روش هایی برای انجام بهتر برش لیزری لبه – بخش دوم

14 فروردین ، 1396
شرکت بین المللی پرسناژ
0 کامنت
۳ کنترل فرآیند بهتر:
با قوی تر شدن لیزرها و برش مواد ضخیم، دستیابی به یک قطعه بدون مواد خارجی و کیفیت لبه خوب نیز دشوار شد. دستگاه برش لیزری OEM این مشکل را برطرف کردند. آنها شروع به ساخت ناظرهایی کردند که بتواند بیشتر از یک برنامه کار انجام دهد. آنها فرایندو پردازش کار را آسانتر کرده و بدون نیاز به یک اپراتور نیز قابل اعتماد هستند.
لیزرهای امروزی می توانند ضخامت های متعددی را در مواد مختلف برش لیزری دهند و به کیفیت خوبی از لبه دست یابند.
۴٫ لیزرهای جدید، پارامترهای پرتو جدید:
OEM میلیون ها دلار برای بهبود کیفیت پرتو صرف کرده است. با تولید پرتو بهتر، لیزر نیز می تواند فولاد، فولاد زنگ نزن و آلومینیوم را با کیفیت لبه بهتر و به صورت پایدار تولید کند. در طول دهه های اخیر، بیشتر این کارها بر روی لیزرهای CO2 متمرکز شده اند اما در سال های اخیر R&D توجه خود را بر روی تولید لیزرهای حالت جامد معطوف کرده است. این لیزرها شامل لیزرهای فیبر و اخیرا نیز فناوری دیود مستقیم می باشد.
لیزرهای CO2 ساخت مواد را نیز تغییر داده است. لیزرهای فیبری نیز نسل بعدی ماشین برش لیزری برای صنعت هستند. با هزینه نگهداری پایین، به کارگیری ساده و توانایی برش با سرعت بیشتر از لیزر۲ CO ، لیزر فیبری یک گزینه در حال رشد برای بیشتر کارهای لیزری جدید است. این لیزر لبه هایی را در مواد نازک ایجاد می کند که شبیه لبه های تولید شده با لیزرهای co2 با کیفیت است اما با افزایش ضخامت مواد، کیفیت لبه برش نیز کاهش پیدا می کند.
فناوری های جدید تغییراتی را در خواص و ویژگی های پرتو لیزر فیبری ایجاد کرده و به آن اجازه می دهد مواد فولادی ضخیم را با کیفیت مشابه ماشین لیزر برش co2 برش دهد . همین امر نیز به سازندگان اجازه می دهد لیزرهای فیبری را برای پردازش و ساخت انواع مختلفی از مواد و با ضخامت متفاوت خریداری کنند بدون اینکه نیازی به اپتیک های خاص یا تغییر لنز باشد.توانایی تقلید از کیفیت لبه های برش خورده با دستگاه لیزر برش ۲ CO در لیزر فیبری در حال بررسی است و با استفاده از لنزهای مخصوص و آینه هایی که عرض بریدگی را تغییر می دهد انجام می شود. اگر نگاهی به آینده بیندازیم متوجه می شویم که فناوری های نوظهور بدون شک موارد جدیدی را وارد بازار برش لیزر خواهند کرد. برخی از تولید کنندگان سیستم های حالت جامد را با عنوان لیزرهای دیود مستقیم توسعه داده اند که بازده اضافی و مزایای پردازش منحصر به فرد را پیشنهاد می کنند. اگرچه هنوز تاثیر این فناوری بر روی گزینه های لیزر برش موجود مشخص نیست اما هم اکنون توانایی های خود را برای تولید موادی با کیفیت لبه عالی نشان داده است. فناوری لیزر برای همیشه در حال تغییر است. سیستم های موثر و با سرعت همیشه و به طورد دائم در حال ظهور هستند.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران