لطفا منتظر بمانید

چگونه از نوار چسب های کاغذی برای پر کردن جزییات حکاکی لیزری استفاده کنیم

14 فروردین ، 1396
شرکت بین المللی پرسناژ
0 کامنت

آشنایی با خدمات حکاکی لیزری
در روزگاران گذشته که مواد به صورت دستی برش داده می شد ، افراد مجبور بودند ساعت ها پشت میز بنشینند و به دقت نوار چسب را در نواحی استراتژیک اعمال نمایند. خوشبختانه امروزه همه چیز به کلی تغییر کرده است. شما می توانید نواحی مورد نیاز را با دقت پر کنید.
معمولا موادی همچون آکریلیک به همراه کاغذهای محافظتی پوشش داده می شوند و همه نواحی با حکاکی لیزری راستر/ وکتور سنگین برای چاپ آماده خواهد بود. در سایر مواد نیز می توان به هنگام درخواست مشتری، می توان از نوار انتقال استفاده کرد. استثنایی که در این مورد وجود دارد چرم و نمد است زیرا نوار چسب انتقالی به خوبی به این مواد نمی چسبد. برخی از چوب ها نیز ممکن است همین مشکل را داشته باشند .
بنابراین بهتر است برای انجام چنین کارهایی از تجربیات خود استفاده کنید. کاغذهای محافظتی و نوار انتقال دو مورد یکسان نیستند. کاغذ محافظتی یک فیلم قهوه ای رنگ بر روی هر دو طرف ورقه های آکریلیکی است و از سمت تولید کننده اعمال می شود. این موضوع بدین معناست که به طور پیش فرض همه آکریلیک های ساخته شده دارای کاعذ محافظتی هستند. نوارهای انتقال، ورقه های چسبنده رنگی هستند که بر روی ماده چسبانده می شوند تا تمامی بخش های آن را به هنگام برداشتن از لیزر برش در کنار یکدیگر نگه دارد.
حکاکی لیزری فلزات
حکاکی لیزری غیر فلزات
دو فاکتور اصلی در این فرآیند وجود دارد: فرایند دیجیتال که طراحی شماست و فرآیند فیزیکی که در واقع رنگ آمیزی است. اجازه دهید کار خود را با فرآیند دیجیتال آغاز کنیم. اینکه شما ازکدام دستگاه حکاکی لیزری  استفاده می کنید زیاد مهم نیست. برای انجام اینکار به خطوط / Fill های سنگینی نیاز خواهید داشت. خط وکتور در اطراف raster fill به شما اجازه می دهد لبه های خوبی داشته باشد. جزییات کوچک ممکن است درهم و شلوغ به نظر برسند و زمان بیشتری برای حکاکی لیزر آنها نیاز خواهد بود. همچنین هزینه لیزری حکاکی چنین طرح های کوچکی افزایش پیدا می کند.
همانطور که مشاهده می کنید ریزش رنگ در طول رنگ امیزی وجود دارد که به خاطر چسبندگی نامناسب نوار انتقال بر روی سطح چوب است. به دست آوردن نتایج بهتر، نیازمند تجربه است. اگر شما تنها از حکاکی وکتوری استفاده می کنید می توانید خطوط را دو یا سه برابر کنید تا جزییات روشن تر شود. در مورد طرح چند وکتوری، خطوط باید نزدیک یکدیگر باشند تا افکت موثری ایجاد شود. برای اینکه بفهمید طراحی شما مقیاس درستی دارد یا خیر، تصویر را به صورت ۱:۱ و با عرض استروک ۰٫۰۲ میلی متر چاپ کنید.
در این مرحله شما فایل خود را آپلود خواهید کرد و منتظر نتیجه خواهید ماند. کار واقعی زمانی آغاز می شود که بسته بندی خود را باز می کنید. ابتدا با دقت نوار انتقال را از روی ورقه بردارید. حالا اگر ماده مورد نظر شما آکریلیک است، کار اسان خواهد بود زیرا کاغذ محافظتی به ماده چسبیده است و امکان برداشته شدن آن کم است. اگر ماده شما چیز دیگری است (به عنوان مثال با نوار انتقال محافظت می شود) ابتدا باید با احتیاط کامل لایه بالایی را بردارید و مطمئن شوید که لایه پوششی را بر نمی دارید. بعد از اینکه نوار انتقال برداشته شد، حکاکی وکتوری شما برای پر شدن آماده است. حالا از یک قلم موی مناسب استفاده کنید تا از شر باقی مانده حکاکی خلاص شوید. حالا رنگ آمیزی خود را آغاز نمایید.
رنگ آمیزی با قلم موی نقاشی:
اگر حکاکی شما جزییات بیشتری دارد و نزدیک به لبه است، به صورت مستقیم بر روی آن اسپری نکنید. در این شرایط بهتر است از یک قلم موی ریز و نازک استفاده کنید. همچنین می توانید یک بطری اسپری داشته باشید. با استفاده از اسپری کمی رنگ روی یک ظرف بپاشید و با قلم مو بر روی سطح یا ماده مورد نظر اعمال کنید.
رنگ آمیزی با اسپری:
اگر حکاکی شما محدود به مرکز ورقه است می توانید از اسپری استفاده کنید.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
امتیاز کاربران برای این صفحه | امتیاز 3از 5 (از 51رای)
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران