لطفا منتظر بمانید

نگهداری از دستگاه برش لیزر

14 فروردین ، 1396
شرکت بین المللی پرسناژ
0 کامنت

چگونه از ماشین برش لیزری نگه داری کنیم ؟
با رشد و توسعه بازار، توسعه دستگاه های برش لیزری  بیشتر از قبل شده  است.ماشین های برش لیزری در دو دسته بندی کلی قرار میگیرند که در زیر می بینید .
دستگاه برش لیزری فلزات
ماشین های لیزر برش که ویژه برش لیزری فلزات هستند و به صورت صنعتی و نیمه صنعتی وجود دارند.
دستگاه برش لیزری غیر فلزات
ماشین های برش لیزری که ویژه برش لیزری غیر فلزات مختلف هستند و بسته به نیاز های صنعتی و کاربرد ها دسته بندی های متفاوتی دارند.
خدمات برش لیزری
دستگاه های برش لیزری در سال های اخیر توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده اند. به همین خاطر باید توجه زیادی به بحث  حفظ و نگهداری دستگاه های برش لیزری  شود.
اول از هر کاری باید به فکر تمیزکاری دستگاه برش لیزری خود باشید. بعد از مدتی، گرد و خاکی که در اثر برش لیزری و نیز حکاکی ایجاد می شود می تواند تاثیر خورنده ای بر روی ریل های دستگاه ایجاد نماید. بنابراین باید قدرت لیزر را ببندید و از یک پارچه نرم و تمیز برای پاکسازی ریل دستگاه استفاده کنید.  سپس  از  یک روغن روانکاری مناسب بر روی ریل استفاده  نمایید و روغن را به تمامی جهات ببرید  تا مطمئن شوید  روغن روانکاری به همه جهات دستگاه نفوذ کرده است. لطفا توجه ویژه ای به  نصب ریل داشته باشید و سعی کنید آن را به درستی نصب نمایید.
نکات مهم در تعمیرات دستگاه لیزر
در دومین مرحله، باید آینه های موجود را تمیز کنید. دود و گازهای موجود در هوا ممکن نهایت بر روی دقت برش وحکاکی تاثیر می گذارد.  معمولا بهتر است در  هفته یکبار  آینه های موجود است به سطح لنزها چسبیده باشد. این موضوع بر روی عمق برش و منحنی های موجود تاثیر گذار خواهد بود و در را با الکل بی آب تمیز نمایید.  همچنین توجه داشته باشید که یاتاقان را نیز باید روغنکاری کنید. شما می توانید گرد و خاک موجود بر روی یاتاقان را با استفاده از دستمال  نرم و تمیز پاکسازی نمایید. برای امنیت و  تولید با بهره وری بالا، باید تجهیزات برش لیزری را به صورت روزانه بررسی کنید و اگر نیاز به مراقبت یا نگهداری داشتند اینکار را انجام دهید. اینکار نه تنها می تواند عمر دستگاه برش لیزری شما را افزایش دهد بلکه  کیفیت  محصولات را بهبود می بخشد . در نهایت می توانید به یک بهره وری و کارایی  پایدار دست یابید.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران