لطفا منتظر بمانید

نکات مهم برش لیزری چرم

14 فروردین ، 1396
شرکت بین المللی پرسناژ
0 کامنت

بهترین نکات و ترفندها برای برش لیزری چرم چیست؟
یکی از استراتژی های اصلی در تولید و برش لیزری چرم، استفاده از دستورالعمل و راهنمای موجود برای برش های لیزری خاص است.  اشنایی با دستگاه برش لیزری و  نرم افزارهای همراه آن به شما کمک می کند طراحی موجود را به خوبی با ماشین برش لیزری دهید و یک محصول نهایی با کیفیت ایجاد نمایید.
افرادی که تخصص کافی در حوزه برش لیزری چرم دارند توصیه می کنند از سیستم های خلا به هنگام برش لیزری چرم استفاده شود زیرا این فرآیند بوی بسیار بدی ایجاد می کند. دستورالعمل هایی که به همراه دستگاه های برش لیزری ارائه می شود، مراحل و تنظیمات مورد نیاز برای برش و حکاکی لیزری  طیف وسیعی از  مواد همچون چرم را فراهم می سازد. برای برش لیزری چرم؛ باید مطمئن شوید که نرم افزار موجود تصویر شفاف را بر روی طرح گراف پیاده می کند و هیچ رنگ و سایه ای در آن وجود ندارد. تصویر باید به درستی ترسیم شده باشد و به درستی بر روی گرید  قرار گیرد. در غیر اینصورت؛ لیزر کل تصویر را برش نخواهد داد. زمانی که در حال ایجاد طرح برای برش چرم هستید، باید در مورد عرض پرتو برش آگاه باشید. اگر پرتو لیزر خطی را برش دهد که عرض آن ۰٫۲ میلی متر است، برخی از خطوط موجود در الگو نزدیک تر از ۰٫۵ میلی متر خواهند بود.  برش دو خط به صورت همزمان به هنگام قرار دادن یک الگو در کنار الگوی دیگر باعث صرفه جویی در زمان می شود. عرض پرتو برش ممکن است به هنگام طراحی الگوهایی که نیاز به برش ظریف دارند باعث ایجاد تفاوت های بسیاری شود. قبل از اینکه بخواهید چرم خود را با دستگاه لیزر برش دهید، باید مطمئن شوید که سیستم شما ترکیب و تنظیم مناسبی از سرعت، قدرت، فرکانس را برای  مقدار واتی که  استفاده می شود به کار می برید.
به عنوان مثال، برش لیزری که از ۳۰ وات استفاده می کند نیازمند تنظیماتی همچون ۴۰/۹۰/۵۰۰ است. یا برای ۷۵ وات، تنظیمات به صورت ۶۰/۸۰/۵۰۰ خواهد بود.  تنظیمات مختلفی برای حکاکی لیزری  بر روی چرم استفاده می شود.  قبل از اینکه بخواهید برش را بر روی چرم اصلی خود انجام دهید بهتر است یک تکه آزمایشی را برای اینکار انتخاب کنید و برش یا حکاکی لیزری  را بر روی آن انجام دهید. در این صورت قادر خواهید بود تنظیمات مناسبی انتخاب نمایید. تنظیماتی که برای یک نوع چرم استفاده می شود ممکن است برای نوع دیگر مناسب نباشد. چرم هایی که سطح نرم تری دارند، راحت تر از چرم های سفت برش داده خواهند شد. محصولات چرمی ممکن است نازک تر یا ضخیم تر از تنظیمات پیشنهاد شده باشند. همین امر باعث می شود نتایج یکسانی ایجاد نشود.  پرتوی که از طریق لیزر ایجاد می شود معمولا مواد را با استفاده از تبخیر برش می دهد. اگر دستگاه به درستی و برای ماده مورد نظر تنظیم نشده باشد، نیم سوز شدن اتفاق  خواهد افتاد.  زمانی که قدرت لیزر بیش از حد  باشد،  خطوط نیم سوز شده بر روی چرم دیده خواهد شد. کاهش قدرت می تواند نیم سوز شدن چرم را کاهش دهد. استفاده از ماسک کاغذی یا نوارهایی با چسب اندک بر روی چرم، می تواند ایجاد چنین مواردی را به حداقل برساند.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران