لطفا منتظر بمانید

انتخاب دستگاه مناسب برای برش

14 فروردین ، 1396
شرکت بین المللی پرسناژ
0 کامنت

انتخاب بین دستگاه برش لیزری، واترجت و پلاسما
انتخاب بهترین  ماشین برش برای برطرف کردن نیازهای موجود در شرکت می تواند تصمیم گیری دشواری باشد زیرا معمولا گزینه های متعددی پیش روی شما قرار خواهد گرفت. قبل از اینکه اقدام به خرید دستگاه برش مورد نظر خود کنید، ارزیابی عیارهای متعدد بسیار مهم است.
فاکتورهایی که قبل از خرید دستگاه برش CNC باید مد نظر داشته باشید
مزیت های دستگاه برش لیزری
نیاز به سرمایه گذاری اندک:
دستگاه برش لیزری پلاسمای CNC با کیفیت بالا، کم هزینه و مقرون به صرفه تر از لیزر یا دستگاه برش واتر جت است. دستگاه برش واترجت نیازمند اجزای اضافی همچون پمپ فشار قوی است تا بتواند محصولات با کیفیتی ایجاد کند. اگر قصد دارید دستگاه برش CNC را خریداری کنید حتما با یک فرد متخصص مشورت نمایید.
هزینه پایین تر در اجرا:
دستگاه برش پلاسمای CNC  هزینه های کمتری برای اجرا نیازمند است. در مقایسه با لیزر و دستگاه برش واتر جت این هزینه ها بسیار پایین است.  همچنین مصرف انرژی، هزینه نگهداری و تعمیر منظم، هزینه های اجرا و به کارگیری پلاسما، هزینه گاز و سایر موارد حدود نصف هزینه های دستگاه واتر جت و  سه چهارم هزینه های دستگاه برش لیزری است.
نرخ تولید:
نرخ تولید نیز یکی از موارد مهمی است که باید مدنظر قرار گیرد. فاکتورهای زیادی بر روی سرعت تولید اثر دارد. در این میان سرعت پلاسما از اهمیت ویژه ای برخوردار است. دستگاه پلاسما می تواند مواد متعددی را با نرخ ۶۰ الی ۲۰۰ اینچ در هر دقیقه برش دهد.این در حالیست که دستگاه لیزر برش  بر روی بیشتر مواد ضخیم سرعت پایینی دارد و می تواند ۲۰ الی ۷۰ اینچ در هر دقیقه را برش دهد.
کیفیت لبه برش خورده:
لبه برش خورده در دستگاه های برش مسئله بسیار مهمی است. دستگاه برش واترجت معمولا بالاترین کیفیت را در لبه ها ایجاد می کند. دستگاه برش لیزری نیز برش بسیار مربعی ایجاد خواهد کرد. با اینحال، بر روی فولاد ضدزنگ یا فولادهایی که ضخامت زیادی دارد،  تفاله ها و مواد زائدی ایجاد می شود.
دقت بخش های برش خورده:
دقت بخش برش معمولا نتیجه فرآیند برش است. همچنین باید عرض Kerf نیز مد نظر قرار گیرد. دستگاه واتر جت دقت بسیار خوبی ارائه می کند و باعث گرم شدن سطح ماده نمی شود. ماشین برش لیزری نیز از لحاظ کیفیت تا حدودی نزدیک به دستگاه برش واتر جت است.با اینحال لیزر ممکن است باعث ایجاد تحریف شود.
انعطاف پذیری:
دستگاه برش واتر جت از همه دستگاه های برش انعطاف پذیرتر است. زیرا می تواند هر نوع ماده ای را برش دهد. برش لیزری نیز تنها به مواد خاصی همچون فلزات، فایبرگلاس،پلاستیک و برخی از پارچه ها محدود شده است. دستگاه برش پلاسمایی نیز بسیار محدودتر است و تنها می تواند فلزات رسانا، فولاد ضد زنگ و آلومینیوم را برش دهد.
همانطور که مشاهده کردید در برخی از جهات دستگاه برش پلاسمایی از دستگاه برش واترجت و لیزری پیشی گرفته است و در برخی از موارد نیز دستگاه واترجت عملکرد خوبی دارد. تصمیم گیری در مورد انتخاب دستگاه برش به کسب وکار شما بستگی دارد.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران