لطفا منتظر بمانید

انواع دستگاه های برش لیزر

28 فروردین ، 1396
شرکت بین المللی پرسناژ
0 کامنت
معرفی دستگاه های برش لیزری
نحوه برش لیزری توسط ماشین برش لیزری
دستگاه های برش لیزری از پرتوهای لیزر که بر روی سطح تابانده می شوند استفاده می کند.  قطعه کاری بر روی بستر قرار می گیرد و با تابش پرتو قسمتی از آن ذوب شده و سپس تبخیر می شود . در این شرایط می توان بخشی از ماده را با لیزر برش داد یا بر روی آن طرح های دلخواه را حکاکی کرد.
هیچ محدودیتی در مورد طرح در خدمات برش لیزری وجود ندارد . شما می توانید طرح های مختلفی را بر روی مواد متعدد برش دهید یا حکاکی کنید. برش لیزری فلزات و همچنین برش لیزری غیر فلزات دو دسته بندی کلی از خدمات برش لیزر را نشان میدهد.
استفاده از چنین دستگاه هایی باعث ایجاد طرح هایی زیبا می شود و هزینه پردازش در آن کمتر شده است.  دستگاه های برش لیزری همچون دستگاه برش لیزری، دستگاه حکاکی لیزری، دستگاه نشانه گذاری لیزری و دستگاه جوش لیزری  امروزه به صورت گسترده توسط صنایع مختلفی به کار می رود.
خدمات برش لیزری
  ماشین برش لیزری برای فلزات، از پرتوهای پر انرژی بر روی سطح ماده استفاده می کند. ماده مورد نظر در یک دوره زمانی کوتاه گرم می شود،ذوب می گردد یا تبخیر می شود و سپس گازی با فشار بالا از ماده ذوب شده یا تبخیر گشته عبور داده می شود.  برخلاف دستگاه برش سنتی، پرتوهای لیزر قابل مشاهده نیست . قسمت مکانیکی لیزر تماسی با قطعه مورد نظر ندارد و انجام برش هیچ گونه خراشی بر روی ماده ایجاد نخواهد کرد. ما شین لیزر با سرعت مناسبی برش را انجام می دهد و معمولا نیازی به پردازش های بعدی  نیست. تغییر شکل صفحه بسیار کوچک است و اینکار با دقت بسیار بالایی انجام می شود و به سطح ماده آسیبی وارد نمی شود.
توسعه صنعت لیزری اگرچه یک توسعه اولیه بوده است اما  در علوم بین المللی و فناوری منجر به  تکمیل توسعه شده است. همانطور که می دانید دستگاه های برش لیزری متعددی در بازار وجود دارد که هر کدام  از آنها بر اساس نیاز مصرف کننده کار می کنند. رشد سریع اقتصاد داخلی  باعث شده است بازار  دستگاه های برش لیزری رشد سریع تری داشته باشد و در عرض یکسال به رشد ۲۰ درصدی خواهد رسید.  هنوز هم متخصصان بر این باورند که بازار داخلی  وارد فاز رشد شده است و می تواند منافع زیادی برای شرکت ها به همراه داشته باشد. گونه های مختلف این ماشین ها به دو بخش کلی برش لیزری غیر فلزات و برش لیزری فلزات دسته بندی می شوند.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران