لطفا منتظر بمانید

جراحی با لیزر

28 فروردین ، 1396
شرکت بین المللی پرسناژ
0 کامنت
کاربردهای دستگاه لیزر در پزشکی
بیش از ۲۰ سال، متخصصان مرکز VIRGINIA SPINE، طیف وسیعی از بیماری های مرتبط با ستون فقرات را درمان می کردند. پیشرفت های زیادی در حوزه جراحی با  ستون فقرات انجام شده است. هر فرآیندی که انجام می شود برای هر کدام از بیماران خاص و منحصر به فرد است. فلسفه کار ما این است که بیماران خود را با انتخاب قدرتمند سازیم. زمانی که به بیماران خود قدرت انتخاب گزینه های متعدد را می دهیم؛ باید بتوانیم مزایا و معایب هر کدام از گزینه ها را نیز به آن ها بیاموزیم.
هدف ما تسکین درد، بازسازی و به حداکثر رساندن عملکرد بدن و بهبود کلی کیفیت زندگی است. برای رسیدن به این هدف، جراحی لیزری را به عنوان یکی از گزینه های درمانی خود در اختیار بیماران قرار می دهیم. اینکه بدانید جراحی لیزری چگونه کار می کند به شما کمک خواهد کرد تصمیم آگاهانه ای بگیرید و درمانی را انتخاب کنید که برای شما مناسب تر است.
جراحی با لیزر به عنوان گزینه درمانی کم تهاجمی
هدف از جراحی کم تهاجمی ستون فقرات تسکین دردی است که توسط بیماری مرتبط ایجاد شده است. جراحی ستون فقرات ممکن است با استفاده از ابزارهای متعددی انجام شود تا بتواند آسیب به بافت های سالم بدن را به حدااقل برساند. لیزر یکی از دستگاه هایی است که جراحان می توانند با استفاده از آن، قسمت هایی از بدن را برش دهند، بردارند یا بافت خاصی را از بین ببرند.
تاریخچه لیزردرمانی به عنوان گزینه ای برای جراحی ستون فقرات
اگرچه جراحی با لیزر ستون فقرات در سال های اخیر توجه زیادی را به خود جلب کرده است اما این گزینه از سال ۱۹۸۰ مورد استفاده قرار می گیرد. از آنجایی که افراد زیادی به دنبال گزینه های درمانی کم تهاجمی هستند، محبوبیت این روش نیز تا حد زیادی افزایش یافته است. جراحی با لیزر به عنوان یک گزینه درمانی بسته به موقعیت و شدت مشکل موجود مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
جراحی ستون فقرات با دستگاه لیزر
در این جراحی از پرتو متمرکز نور برای برداشتن بافت های نرمی که بر روی ستون فقرات وجود دارد استفاده می شود. از این گزینه برای درمان فتق، دیسک، برداشتن بخش آسیب دیده دیسک برای کاهش درد استفاده می شود. استفاده از دستگاه لیزر برای این فرآیند خونریزی کمتری ایجاد می کند و باعث می شود طول دوره ریکاوری کمتر شود.
جراحی با لیزر چگونه انجام می شود؟
بیشتر افراد به اشتباه تصور می کنند که درمان لیزری برای ستون فقرات در برگیرنده جراحی نیست و بدون آن انجام می شود. بر خلاف سایر روش های درمانی که توسط لیزر انجام می شود، جراحی ستون فقرات با لیزر، در حقیقت یک جراحی است. این جراحی نیازمند برشی در بدن است تا بتوان به ستون فقرات دسترسی پیدا کرد. از لیزر برای برداشتن بافت استفاده می شود. بافت های سختی همچون استخوان باید در طول فرایند با استفاده از سایر ابزارهای موجود برداشته شود.
مناسب بودن جراحی لیزر ستون فقرات
جراحی با لیزر برای همه بیماران مناسب نیست. این نوع جراحی نیز خطرات خاص خود را دارد. در برخی از موارد بسیار موثر و در برخی بسیار خطرناک است. بهتر است جزییات جراحی را از پزشک معالج خود بپرسید و به او اجازه دهید بهترین گزینه را برای شما انتخاب کند.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران