لطفا منتظر بمانید

مواد برش لیزری ـ بخش دوم

28 فروردین ، 1396
شرکت بین المللی پرسناژ
0 کامنت
برش دهنده های لیزری کنترل بسیار ظریفی را بر روی برش و حکاکی طیف وسیعی از مواد فراهم می کنند. در این مقاله قصد داریم مواد مختلفی که می توانید با لیزر مورد استفاده قرار دهید را معرفی نماییم. مزایا و معایب هر کدام از مواد نیز توضیح داده شده است. شما می توانید از این راهنما برای انجام برش و حکاکی استفاده کنید.
بامبو:
بامبو از لحاظ فنی یک چمن محسوب می شود و چوب نیست. همانند چوب، بامبو نیز به صورت ورقه های سه لایه ای در دسترس است . شما می توانید از ورقه های ۱/۴″ و ۱/۸″ استفاده کنید.
مزایا:
ظاهر زیبایی دارد.
برای پایان کار نیازمند سنباده زنی زیادی نیست.
مواد سازگار با محیط زیست دارد.
بسیار محکم و متراکم است.
معایب:
برش بامبو لبه هایی را ایجاد می کند که نیاز به تمیز کاری دارد.
تقریبا گران قیمت است.
این مواد را از کجا می توان تهیه کرد؟
این مواد را می توان از فروشندگان محلی تامین نمود. برخی از ورقه های سه لایه را می توان به صورت آنلاین نیز خریداری کرد.

MDF:
MDF یک محصول عالی برای لیزرهاست. از آنجایی که MDF به صورت کارخانه ای تولید می شود یک ماده عالی برای برش لیزری محسوب می شود. عملکرد این ماده در زیر لیزر قابل پیش بینی است. برش هایی که بر روی MDF ایجاد می شود بسیار عالی است.
مزایا:
به خوبی نمی توان روی آن حکاکی انجام داد.
مواد ثابت منجر به ایجاد برش های قابل پیش بینی در لیزر می شود.
معایب:
به خوبی نمی توان روی آن حکاکی انجام داد.
از کجا می توان MDF را تهیه کرد؟
این مواد را به راحتی می توان از فروشندگان محلی تامین کرد.
فلزات:
آلومینیوم آندی شده را می توان به راحتی حکاکی کرد.

برنج:
برنج های پوشش داده نشده را نمی توان با لیزر حکاکی کرد زیرا بسیار بازتابی است. باید پوششی همچون رنگ روی آن قرار گیرد.
شیشه:
شیشه را می توان با لیزر به خوبی حکاکی کرد. این شیشه ها شامل بطری آب و شیشه های ساده و مسطح است.

سنگ:
شما می توانید بر روی انواع مختلفی از سنگ ها حکاکی کنید. سنگ برای برش دادن بسیار سخت است . در این شرایط می توان از لیزرهای CO2 استفاده کرد.سنگ یک ماده سخت است. برخی از سنگ ها بهتر از سایر موارد حکاکی می شوند. برای اینکه حکاکی خوبی داشته باشید، باید با سنگ هایی شروع کنید که نرم هستند. سنگ های رودخانه ای گزینه خوبی برای شروع محسوب می شوند.

سنگ مرمر:
حکاکی بر روی سنگ مرمر به خوبی انجام می شود. این ماده بسیار سخت است بنابراین باید از تمامی قدرت لیزر استفاده کنید. در تصویر زیر نمونه ای از مرمر سیاه را مشاهده می کنید. حکاکی بر روی آن ظاهر طبیعی دارد.

گرانیت:
بر روی گرانیت نیز می توان حکاکی کرد اما حکاکی بر روی آن به خوبی سنگ مرمر نیست زیرا گرانیت یک ماده ثابت نمی باشد. گرانیت از مواد معدنی متعددی تشکیل شده است. این تنوع باعث می شود سختی آن نیز متغیر باشد. بنابراین گرانیت حکاکی شده همانند سایر موارد نرم نخواهد بود. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، رنگ حکاکی نیز ثابت نیست.

سایر مواد:
مواد متعددی را می توان با لیزر برش داده یا حکاکی کرد. اگر دوست دارید ماده ای را امتحان کنید حتما آن را تجربه نمایید. در ادامه با برخی از مواد دیگر آشنا می شوید:
تخته سفید
پارچه
کاغذ
محصولات:
یکی از قسمت های سرگرم کننده در مورد لیزر، محصولات حکاکی شده است. این محصولات شامل پوشش های تلفن همراه، لپ تاپ؛ بطری ها و سایر موارد است.

موادی که باید از آنها اجتناب کنید:
پی وی سی (PVC )و وینیل برای استفاده در لیزر اصلا امن نیستند. انجام فرآیند لیزر بر روی این مواد می تواند گاز کلر خورنده و سمی ایجاد کند که این گاز نیز می تواند به لیزر آسیب جدی وارد نماید.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران