لطفا منتظر بمانید

برش لیزری چیست؟

28 فروردین ، 1396
شرکت بین المللی پرسناژ
0 کامنت

خدمات برش لیزر چیست
برای بسیاری افراد سوال پیش می آید که برش لیزری چیست. همانطور که می دانید برش لیزری فناوری است که از لیزرهای قدرتمند برای برش و حکاکی ورقه های مسطحی از مواد همچون پارچه، کاغذ، چوب و غیره استفاده می کند. اینکه بتوانید تقاضای مشتریان خود را هدف قرار دهید و از عهده رفع این نیازها بربیایید برای موفقیت شرکت شما بسیار مهم خواهد بود. با استفاده از یک فناوری برش لیزری بهبود یافته و جدید، تولید کنندگان قادر خواهند بود خود را با نیازهای مشتری هماهنگ سازند و در عین حال بتوانند محصولات با کیفیتی در اختیار آنها قرار دهند. استفاده از آخرین نسل تجهیزات برش لیزری برای متمایز شدن در میان رقبا بسیار مهم است و می تواند محدوده وسیعی از پروژه ها را در اختیار شما قرار دهد.
خدمات برش لیزری فلزات
خدمات برش لیزری غیر فلزات
فناوری برش لیزری چیست؟
برش لیزری فناوری است که از لیزر برای برش مواد استفاده می کند و معمولا برای ساخت محصولات متعدد از آن استفاده می شود. همچنین این فناوری در مدارس، کسب وکارهای کوچک و مراکز سرگرمی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه برش لیزری با هدایت کردن خروجی یک لیزر قدرتمند بر روی ماده مورد نظر کار می کند.
معمولا در این روش از لیزر برای حکاکی لیزر  یا برش طراحی های مختلف بر روی مواد متعددی استفاده می شود. سه نوع لیزر وجود دارد که در صنعت از آنها استفاده می شود: دستگاه لیزر CO2، ماشین لیزر Nd و لیزرهای Nd-YAG. ما از دستگاه های Co2 استفاده می کنیم. این دستگاه از یک لیزر برای برش استفاده می کند که در آن ماده مورد نظر ذوب شده یا می سوزد و در نهایت تبخیر می شود. شما می توانید جزییات بسیار دقیقی را بر روی طیف وسیعی از مواد ایجاد نمایید.
مکانیسم اصلی برای فناوری برش لیزری چیست؟
دستگاه های برش لیزری معمولا از فناوری تحریک وتقویت برای تبدیل انرژی الکتریکی به پرتوهای نور با چگالی بالا استفاده می کنند. زمانی که الکترون ها توسط یک منبع خارجی تحریک میشوند مرحله تحریک آغاز می شود . این منبع خارجی معمولا یک لامپ یا قوس الکتریکی است. تقویت نیز داخل یک رزوناتور نوری در یک محفظه اتفاق می افتد که بین دو آینه تنظیم شده است. یک اینه بازتابی(انعکاسی ) است در حالیکه آینه دیگر به صورت انتقالی خواهد بود و به انرژی پرتو اجازه می دهد دوباره به رسانه لیزری برگردد. اگر یک فوتون با روزناتور همتراز نشده باشد، آینه آن را هدایت نمی کند. این موضوع به سیستم موجود اطمینان می دهد که تنها فوتون های مناسب تقویت می شود و پرتو منسجمی ایجاد می گردد.
خواص و ویژگی های نور لیزری:
فناوری نور لیزری خواص منحصر به فردی دارد. خاصیت نوری آن شامل انسجام، تک رنگ بودن، پراش و درخشندگی است. انسجام یک پرتو به ارتباط بین اجزای الکترونیکی و مغناطیسی امواج الکترومغناطیسی اطلاق می شود . لیزر زمانی منسجم در نظر گرفته می شود که اجزای مغناطیسی و الکترونیکی همتراز باشند. تک رنگ بودن نیز با اندازه گیری عرض خطوط طیفی مشخص می شود. هر چقدر سطح تک رنگ بودن بالاتر باشد، محدوده فرکانسی که لیزر می تواند منتشر شود نیز پایین تر خواهد بود. پراش فرایندی است که در آن نور در اطراف سطوحی با لبه های تیز خم می شود. پرتوهای لیزری پراش بسیار کمتری دارند و این بدین معنی است که شدت و قدرت کمتری را در مسیر خود از دست می دهند. درخشندگی پرتو لیزری اندازه قدرت به ازای ناحیه واحد ساطع شده در یک زاویه مشخص است. با دستکاری نوری نمی توان درخشندگی را افزایش داد زیرا درخشندگی تنها تحت تاثیر طراحی محفظه لیزر است.
آیا برای استفاده از فناوری برش لیزری، آموزش های خاصی لازم است؟؟
یکی از مزایای اصلی فناوری برش لیزری راحت بودن فرایندهای یادگیری برای کار با آن است. یک رابط لمسی کامپیوتری بیشتر فرایندها را مدیریت می کند و همین امر از حجم کاری افراد می کاهد .
مراحل راه اندازی انواع دستگاه های لیزر  چگونه است و در برگیرنده چه چیزی است؟
فرایند نصب و راه اندازی نیز نسبتا ساده و کارآمد است. تجهیزات سطح بالای جدید قادرند به طور خودکار هرگونه فرمت گرافیکی ایمپورت شده را اصلاح و تجزیه و تحلیل کنند. دستگاه های برش لیزری جدید حتی می توانند کاری را شبیه سازی کنند و ایده ای را در اختیار اپراتور قرار دهند. در این دستگاه ها انجام تنظیمات بسیار ساده تر خواهد بود.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران