لطفا منتظر بمانید

مواد برش لیزری ـ بخش اول

28 فروردین ، 1396
شرکت بین المللی پرسناژ
0 کامنت
برش دهنده های لیزری کنترل بسیار ظریفی را بر روی برش و حکاکی طیف وسیعی از مواد فراهم می کنند. در این مقاله قصد داریم مواد مختلفی که می توانید با لیزر مورد استفاده قرار دهید را معرفی نماییم. مزایا و معایب هر کدام از مواد نیز توضیح داده شده است. شما می توانید از این راهنما برای انجام برش و حکاکی استفاده کنید.
آکریلیک:
آکریلیک نوعی پلاستیک است که یک ماده رایج مورد استفاده در برش لیزری می باشد. واژه آکریلیک برای محصولاتی استفاده می شود که حاوی مواد مشتق شده از آکریلیک اسید یا ترکیبات مرتبط هستند. اغلب، این واژه برای توصیف یک پلاستیک شیشه مانند و شفاف به نام پلی( متیل) متاکریلات(PMMA) مورد استفاده قرار می گیرد. PMMA نیز آکریلیک شیشه ای نامیده می شود. برای لیزر، آکریلیک را می توان به ضخامت های متعددی تبدیل کرد.
مزایا:
در رنگ ها و ضخامت های متعددی موجود است.
سبک است.
ورقه ها با کاغذهایی متورق شده اند که از آن در طول برش لیزری محافظت می کند.
پردازش های بعدی نیاز نیست.
معایب:
تقریبا گران قیمت است.
زود می شکند.
به آسانی خراش بر می دارد.
این مواد را کجا می توان پیدا کرد؟
شما می توانید ورقه های آکریلیکی را در مغازه های پلاستیک فروشی محلی پیدا کنید. کافی است عبارت فروشنده آکریلیک را در منطقه خود جستجو کنید. اگر در منطقه ای زندگی می کنید که نمی توانید آن را به صورت محلی تهیه کنید باید به صورت آنلاین سفارش دهید. آکریلیک به صورت ورقه ای تامین می شود. بیشتر تامین کنندگان سعی می کنند ورقه های مورد نیاز را برای شما برش دهند. اگر تامین کنندگان محلی شما ورقه های آکریلیک را بر اساس سفارشی که دریافت می کنند برش می دهند می توانید تکه های باقی مانده از برش را با قیمت کمتری خریداری کنید. این یک روش عالی برای صرفه جویی در هزینه هاست.

چوب:
چوب یک ماده رایج برای برش لیزری است. برخی از افراد از اینکه می توان چوب را با لیزر برش داد شگفت زده می شوند. آنها انتظار دارند با برخورد پرتوهای لیزری به چوب، آتش سوزی ایجاد شود. اگرچه این احتمال وجود دارد اما روش های مختلفی نیز برای جلوگیری از بروز مشکل وجود دارد که می توان مطمئن بود این اتفاق رخ نمی دهد. در ناحیه برش، باید هوایی همراه با لیزر دمیده شود. این کار کمک می کند گرمای حاصل از چوب دور شود و امکان احتراق وجود نداشته باشد. برش بر روی چوب با استفاده از دستگاه برش لیزری چوب را می توان به راحتی برش داد.تخته سه لایی را می توان مورد استفاده قرار داد.
مزایا:
تقریبا ارزان است.
همه جا در دسترس است.
معایب:
برش چوب ممکن است باعث سوختن لبه های کار شود. برخی از افراد این ظاهر را به هیچ عنوان دوست ندارند.
حالت طبیعی چوب، عیوبی را ایجاد می کند که ممکن است بر روی نتایج نهایی تاثیر بگذارد.
پردازش های بعدی برای ایجاد ظاهری مناسب نیاز هست.
از کجا می توان این مواد را پیدا کرد؟
بیشتر چوب های سه لایه را می توان در خرده فروشی ها پیدا کرد. برای اینکه ماده با کیفیتی داشته باشید در مورد فروشنده تحقیق کنید.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران