لطفا منتظر بمانید

حذف موهای زائد با لیزر

29 فروردین ، 1396
شرکت بین المللی پرسناژ
0 کامنت
موهای زائد ممکن است بر روی صورت، پا، بازو، زیر بغل یا سایر قسمت ها رشد نماید. هم زنان و هم مردان سعی می کنند از فناوری لیزر برای برداشتن و حذف موهای زائد استفاده کنند زیرا این روش می تواند تاثیر خوبی به همراه داشته باشد. بیشتر افراد نمی دانند که حذف موها توسط لیزر می تواند برای افرادی که مشکلاتی با موهای فرو رفته دارند نیز مفید باشد. با برداشتن و حذف مو ، فولیکول آن دیگر عفونت نخواهد کرد. این استراتژی یک روش پیشگیرانه محسوب می شود زیرا از بروز مشکلات در آینده جلوگیری می کند.
حذف و برداشتن مو با لیزرچگونه کار می کند؟
سیستم لیزری برای حذف موها یک پرتو از نوری با شدت بالا را که به شکل لیزر در آمده است بر روی فولیکول مو می تاباند. مقدار کنترل شده از گرما به هدف می رسد و می تواند موها را حذف کند. با وجود چنین سیستمی، عوارض کار به حداقل می رسد.
 آیا برداشتن موها با لیزر مقرون به صرفه است؟
بیشتر افراد برداشتن مو با لیزر را نسبت به روش های دیگری همچون اصلاح با تیغ یا موم بسیار مقرون به صرفه می دانند. همچنین استفاده از این روش می تواند ماندگاری بیشتری نسبت به روش های دیگر داشته باشد. روش های درمان بسیار متعدد است بنابراین بهتر است از یک پزشک متخصص کمک گرفته شود. این فرد می تواند هزینه نهایی را تخمین بزند.
برای برداشتن و حذف موهای زائد چند جلسه درمانی نیاز خواهد بود؟
تعداد جلسات درمانی به  درمانی که شما نیاز دارید و شرایط پوست بستگی خواهد داشت. برای برداشتن و حذف موها، درمان های متعددی نیاز خواهد بود.زیرا فرایند موجود زمانی موثر خواهد بود که فولیکول مو در فاز رشد فعال خود قرار داشته باشد. در چرخه عمر یک فولیکول مو،دو فاز وجود دارد یکی از آن ها فعال و دیگری ساکن است.  درمان با لیزر زمانی بهترین پاسخ را ایجاد خواهد کرد که مو در فاز رشد خود قرار داشته باشد. درمان در فواصل زمانی ۴ الی ۶ هفته ای نیاز خواهد بود  تا فولیکول مو به فاز رشد خود برسد. فاکتورهای زیادی بر روی بهره وری و کارایی لیزر درمانی تاثیر گذار است. برخی از این فاکتورها شامل شدت شرایطی است که باید درمان گردد.
ایا برداشتن و حذف مو توسط لیزر را می توان بر روی تمامی پوست ها انجام داد؟
این نوع درمان را می توان بر روی طیف وسیعی از پوست ها انجام داد. افرادی که پوست لطیف و زیبا با موهای سیاه را دارند بهترین نتیجه را دریافت خواهند کرد اما با تغییر روش های درمانی این موضوع را نیز می توان بهبود بخشید. امروزه با استفاده از آخرین فناوری موجود، می توان لیزر را بر روی پوست های تیره تر نیز مورد استفاده قرار داد.
 نواحی رایجی که با لیزر درمان می شود کدام ها هستند؟
با اینکه می توان از لیزر در بیشتر بخش های بدن استفاده کرد اما رایج ترین نواحی بدن زنان شامل پاها، صورت ، بازو، زیر بغل و ناحیه شرمگاهی است. هر فردی نیازهای خاص خود را دارد. به همین خاطر این روش محدودیت های خاصی ندارد و می توان بر اساس نیاز فرد نواحی مختلف بدن را  با آن درمان کرد.
حذف موهای زائد با نور پالس دار چقدر موثر است؟
با کمک فناوری های پیشرفته لیزری، شکی نیست که لیزر و نور پالس دار روش های مفید و موثری برای متوقف کردن رشد موهای زائد است. در مقایسه با سایر روش های سنتی، استفاده از این دو مورد نتیجه بهتر و پایدارتری ایجاد خواهد کرد. لیزر پرتو بسیار متمرکزی است که مورد استفاده قرار می گیرد اما نور پالس دار به قسمت های عمیق نفوذ نمی کند.
عوارض جانبی:
در طول درمان، ممکن است نیاز داشته باشید یک عینک مخصوص بپوشید تا از چشم شما در برابر اشعه موجود محافظت کند.  ناحیه مورد نظر با کمک کرم بی حسی موضعی بی حس خواهد شد. بیشتر افراد این نوع درمان را بدون درد می شناسند.  بعد از لیزر درمانی امکان ایجاد قرمزی، تورم، کبود شدگی یا تاول وجود دارد. اما این عوارض بعد از چند روز خوب می شوند.
دستورالعمل های درمانی:
برای اینکه بتوانید بیشترین نتیجه را دریافت کنید باید چهار مرحله زیر را دنبال نمایید:
روزی که با پزشک قرار دارید را بر روی تقویم علامت بزنید.
همچنین بعد از لیزردرمانی نباید از روش های سنتی حذف مو استفاده کنید. نور لیزر می تواند سیاهی و تیرگی موجود در مو را تشخیص دهد به همین خاطر استفاده از فرایندهایی همچون دکلره کردن مو می تواند با توانایی لیزر در پیدا کردن مو و فولیکول های آن تداخل ایجاد کند. استفاده از موم نیز می تواند در چرخه رشد فولیکول های مو اختلال ایجاد کند.
محل درمان را از قبل اصلاح کنید. اگر قادر نبودید قسمت هایی از بدن را اصلاح کنید از یک نفر کمک بگیرید.
اگر بر روی نواحی از صورت یا گردن لیزردرمانی کرده اید در این نواحی از آرایش استفاده نکنید. این نواحی باید تمیز باشند و هیچ ماده شیمیایی به آن برخورد نکند.
بعد از لیزر درمانی چه کارهایی باید انجام دهیم؟
بعد از لیزردرمانی، ناحیه درمان شده باید تمیز نگه داشته شود. در این ناحیه ممکن است رشد مو وجود داشته باشد اما بعد از یک یا دو هفته رشد آن تغییر می کند. دستورالعمل های زیر به شما کمک می کند فرایند درمانی را به خوبی تکمیل کنید:
اگر بعد از لیزردرمانی تورم یا قرمزی بر روی پوست وجود داشت از یخ بر روی آن استفاده کنید.
اگر ناحیه مورد نظر تاول زد به پزشک مراجعه کنید.
ناحیه درمان شده را خراش ندهید. برخورد ارام با این ناحیه بسیار ضروری است.
به مدت دو هفته بعد از لیزردرمانی ناحیه مورد نظر را با کرم ضد آفتاب با SPF سی(۳۰) پوشش دهید
ملاقات بعدی خود را ۴ هفته بعد از آخرین جلسه خود قرار دهید.
 
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران