لطفا منتظر بمانید

کاربردهای دستگاه لیزر

29 فروردین ، 1396
شرکت بین المللی پرسناژ
0 کامنت
لیزر و ماشین لیزر یکی از مهم ترین اختراعات قرن بیستم هستند. بخشی از کاربردهای دستگاه لیزر:
ساخت دی وی دی
انجام امور پزشکی مانند انواع عمل جراحی چشم
برش و حکاکی اجسام
ایجاد حفره، برش و حکاکی در الماس
ارتباطات، اینترنت و تلویزیون
برش و حکاکی اجسام (کاربرد صنعتی)
لیزرها چنان انرژی متراکم و شدیدی تولید میکنند که برش انواع فلزات، سرامیک، پلاستیک را میسر میکنند. لیزرها در کاربردهای صنعتی بسیار مورد پسند و استفاده قرار گرفته اند چون لیزرهایی که با کامپیوتر و یا دستگاه برش لیزری کنترل میشوند، بسیار دقیق تر از ابزارهای برشی هستند که توسط انسان هدایت میشوند و بر خلاف ابزار سنتی، پرتو لیزر کند نمیشود.
کاربرد لیزر در عمل جراحی چشم
دقت و ظرافت بالای لیزر باعث میشود که این وسیله برای جوش دادن شبکه های جداشده چشم و بستن رگهای خونی پاره شده چشم بکار برود. این عمل بدون درد است چرا که نور لیزر درست مستقیم از تخم چشم بیمار عبور میکند. عمل جراحی لیزر میتواند به اصلاح مشکلات چشم نظیر نزدیک بینی کمک کند.
لیزر بسیار فراتر از یک نور تابشی پرقدرت است. تفاوت بین نور معمولی و نور لیزر مثل تفاوت بین موج داخل وان حمام و امواج عظیم دریاست. اگر دستانتان را در وام حمام به عقب و جلو حرکت دهید، موج تولید میکنید. اگر حرکت دستانتان را در یک راستا ادامه دهید، امواج بزرگ و بزرگتری تولید خواهند شد. تصور کنید که این کار را میلیونها بار در یک اقیانوس واقعی انجام دهید. امواجی که بوجود می آیند، بسیار بسیار بلند خواهند بود.
لیزر نیز شبیه امواج نور میباشد که از یک نور ضعیف شروع میشود و انرژی بیشتر و بیشتری جمع میکند تا جایی که امواج نور بیشتر و بیشتر متمرکز شوند. نور سفیدی که توسط یک منبع نور معمولی تولید میشود، شامل اشعه های نوری متفاوت با طول موجهای متفاوت است. اما در لیزر، اشعه های نور، یک طول موج دارند و منسجم هستند. این چیزی است که باعث میشود نور لیزر، انرژی متمرکز قوی باشد.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران