لطفا منتظر بمانید

ماشین های برش لیزری چه هستند؟

29 فروردین ، 1396
شرکت بین المللی پرسناژ
0 کامنت
دستگاه های برش لیزری به سازندگان فلزات این امکان را می دهد که صفحه های فلزی با کیفیت بالا و ظرافت کاری بسیار تولید کنند. هنگامیکه لیزر با قدرت زیاد در حال برش است ، مواد اضافی آن می سوزد ، ذوب و یا تبخیر می شود . یک موتور هم که با فشار بالا، گاز را به اطراف پخش می کند ، اضافی این مواد را به بیرون از صفحه می فرستد تا در نهایت کاری تمیز از آب در آید .
CO2 و Nd:YAG دو نوع از این ماشین هایی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد، هستند . دستگاه برش لیزری co2 یکی از اولین دستگاه ها در این صنعت بوده است که بازده بالایی دارد ( بازده ۲۰ درصد ) . در حالیکه Nd:YAG مکان ثابتی دارد و از کریستال و شیشه در دستگاه استفاده می کند. Nd:YAG ها فلزات و دیگر فرآورده های کارخانه ی فلزی را می برند .
مقایسه برش با لیزر و برش با روش قدیمی
دستگاه های برش لیزری به سادگی از روش های قدیمی متمایز شده اند. چون در روش لیزری هیچ گونه تماس مستقیم بین ابزار برنده با فلز مورد نظر وجود ندارد و احتمال آلوده شدن قطعات فلزی کاهش می یابد. به غیر از این موارد ، دستگاه های برش با لیزر از دقت بالاتری نسبت به روش های سنتی برخوردار است. در روش مکانیکی و سنتی، معمولا گرمای بسیار زیادی تولید می شود که باعث می شود فلز به مرور زمان تاب بردارد. در روش لیزری احتمال تاب برداشتن قطعه کاهش می یابد.
مزایای دستگاه های برش با لیزر
این روش نوین هنگامی که برای برش قطعات فلزی مورد استفاده قرار می گیرد فواید قابل توجه ای ارائه می کند . علاوه بر این فواید ، نکته مثبت دیگر آن کار کردن خیلی آرام و بی سروصدا است . امنیت آن نیز مهم است در نتیجه این دستگاه ها خیلی امن ساخته شده اند تا احتمال وقوع حادثه به صفر برسد.
این دستگاه ها به ابزار های لمسی کامپیوتری مجهز شده اند و اپراتور می توانند طراحی ثانویه خود را بر روی طرح های اولیه اعمال و محصولی به صورت انبوه تولید نمایند . این فناوری به دلیل سرعت و امنیت بالا،سریعا پیشرفت خواهد کرد . اپراتورها می توانند با قرار دادن موجودی های خود در دستگاه ، چندین کار را با یک دستور اجرا کنند.
نکات قابل توجه دستگاه های برش لیزری
در حالیکه این روش برای برش فلزات به کار می رود باید به این نکته توجه داشت که این دستگاه ها در برابر فلزاتی که نور را منعکس می کنند و بازتاب می دهند ( مثل مس و آلومنیوم ) مناسب نیست و به خوبی کار نمی کند .چون این فلزات ، نور لیزر را منعکس و گرمای آن را جذب می کنند و پرتو های پر انرژی زیادی مورد نیاز است تا بتوانیم آن ها را برش بدهیم .
این دستگاه ها، زمانیکه در حال سوراخ کردن این صفحات فلزی هستیم ، کمی سوراخ مخروطی در صفحه ایجاد می کنند . با توجه به وارد شدن سوراخ در صفحه ، تا زمانی که این صفحه از پروسه کاری ما خارج شود کمی بزرگ تر می شود
چون برش با لیزر موادی را که در مسیر لیزر باشند ذوب می کند ، ممکن است که این مواد مذاب در فضای سوراخ های ایجاد شده سخت شوند . در حالیکه این امر ممکن است که برای بعضی از کار ها مناسب باشد اما امکان ایجاد مشکل در قسمت های مختلف دیگر مثل نخ کشی را به وجود می آورد .
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران