لطفا منتظر بمانید

برش، جوش و حکاکی بر روی طلا و جواهرات

27 شهریور ، 1396
شرکت بین المللی پرسناژ
0 کامنت

امروزه، طیف گسترده‌ای از فناوری‌های نوین در اختیار سازندگان و فروشندگان طلا و جواهرات قرار گرفته است تا آنان را در جهت تولید محصولاتی با کیفیت‌ و خدماتی بهتر به خریداران یاری رساند. یکی از این‌گونه فناوری‌ها که به سرعت در حال گسترش می‌باشد، دستگاه لیزر بوده که روز به روز کار کردن با آن نسبت به دیگر روش‌‌های سنتی ارجحیت پیدا کرده است. در واقع لیزر، دنیای ساخت و طراحی طلا و جواهرات را دچار تحول و دگرگونی کرده است. در ادامه مختصری به بررسی ماشین های لیزر جوش، حک و برش در دنیای طلا و جواهرات می‌پردازیم:
ماشین‌های لیزر جوش طلا و جواهرات
دستگاه لیزر جوش این توانایی را در اختیار سازندگان قرار می‌دهد تا  بدون نیاز به لحیم و مشعل، به وصل کردن قطعات فلزی با ارزش و گران قیمت و همچنین آلیاژهای ارزان‌تر بپردازند. جوش لیزری حتی در قسمت‌هایی از کار که با روش‌های سنتی غیر قابل دسترسی هستند نیز بسیار محکم و ظریف می‌باشد. این روزها استفاده از ماشین‌های لیزر جوش در صنعت طلا و جواهرات و همچنین در تولید، تعمیر و طراحی قطعات ظریف بسیار ضروری به نظر می‌رسد. 

ماشین‌های لیزرحکاکی طلا و جواهرات
در دنیای صنعتی امروز، استفاده از دستگاه‌های حک لیزری و یا نشانه‌گذاری لیزری بر روی طلا و جواهرات به روشی تبدیل شده که بر دیگر روش‌های سنتی اعم از حکاکی مکانیکی، Pad printing، Stamping و یا قلم‌زنی شیمیایی ارجحیت دارد. سیستم‌های حکاکی لیزری قابلیت کنترل از طریق کامپیوتر را داشته و به محیط زیست آسیبی نمی‌رسانند. با استفاده از این‌گونه دستگاه‌ها می‌توان بدون هیچ آسیبی به انواع فلزات، حک دایمی ایجاد کرد.
ماشین‌های برش طلا و جواهرات
ماشین‌های برش لیزری که امروزه مورد استفاده سازندگان طلا و جواهرات قرار می‌گیرند، قابلیت ساخت ترکیبات پیچیده و گران‌ قیمت در انواع و اقسام سایزها را دارند. خرید دستگاه های برش لیزری باعث سریع شدن کار شده و از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه می‌باشند. 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران