لطفا منتظر بمانید

بهترین دستگاه برش لیزر و حکاکی لیزری

02 بهمن ، 1396
شرکت بین المللی پرسناژ
0 کامنت

امروزه تکنولوژی برش لیزری در صنایع خودروسازی، پوشاک، چرم، چوب، سنگ و یا حتی در موسسات تحقیقاتی و مهندسی بسیار پر کاربرد می‌باشد. صنایع مختلف با توجه نوع خدمات یا نیاز مشتریان از دستگاه‌های لیزر متفاوت بهره می‌برند. دستگاه‌های برش لیزری را می‌توان به دو گروه عمده صنایع فلزی و غیر فلزی مشتق کرد که هر گروه با توجه به توان و قابلیت های که دارند مورد استفاده قرار می‌گیرند. 
دستگاه‌های لیزری که در حال حاضر در بازار موجود هستند، بر خلاف نسل اولیه این تکنولوژی از دقت بالایی در برش و حک فلزات برخوردارند. برای برش و حک فلزات از دستگاه برش لیزری فایبر استفاده می‌شود که از کیفیت بالایی برخوردار می‌باشد. با پیدایش این دستگاه، روش‌هایی چون به‌کارگیری سی ان سی فلزات و ساخت قالب های پیچیده که با هزینه های بالا همراه بودند کم کاربرد شده‌اند. 
دستگاه لیزر فایبر به خاطر پایدار بودن و استفاده ازفیبرنوری برای ارسال اشعه لیزر از امنیت و دقت بالایی در  برش قطعات فلزی برخوردار است. ارسال اشعه از این طریق هیچ گونه پیچیدگی نخواهد داشت. به عبارت دیگر، نور در دستگاه لیزر فایبر کاملا مستقیم  و متمرکز بر یک نقطه کوچک تابیده می‌شود. این به معنی بیشترین اثر در برش قطعات می‌باشد. این دستگاه همچنین، توان تولید قدرت بالایی دارد. در واقع لیزر فایبر به علت تمرکز بالا حتی با توانی در حد یک وات، قابلیت تاثیر روی مواد مختلف را خواهد داشت. بازده بالا و خشک شوندگی آسان لیزر فایبررا میتوان یکی دیگر از عوامل محبوبیت این دستگاه دانست. تنها درصد کمی از توان دریافتی را به لیزر تبدیل کنند اما نسبت تبدیل توان پمپاژ به توان خروجی در فایبر بین 80-70 درصد می باشد.

بهترین دستگاه برش لیزر و حکاکی لیزری

دستگاه لیزر فایبر برای حکاکی روی انواع فلز بسیار کارآمد بوده به طوری که در صنعت طلا و جواهر نیز کاربرد فراوان دارد. 
برای برش و حک غیر فلزات از دستگاه لیزر CO2 استفاده می‌شود. موادی مانند چوب، چرم، پلکسی، MDF، سنگ گرانیت، سرامیک، پارچه، مقوا، کاغذ، شیشه، آینه، کائوچو، بامبو، یونولیت و ... را می‌توان با این دستگاه برش داده و یا حکاکی نمود. این تکنولوژی برای کسانی که خواهان سرعت و دقت بالا هستند، بسیار مناسب می‌باشد. کنترل این دستگاه با رایانه صورت گرفته و طرح های مورد نظر با استفاده از نرم‌افزار کرل، اتوکد و ... ایجاد و به دستگاه قرستاده می‌شوند. 
دستگاه لیزر CO2 در صنایع زیر بسیار پرکاربرد می‌باشد:
1-تبلیغات- کارت ویزیت، خودکار، جاکلیدی، یادبود و...
2-صنعت چرم- کیف، کفش و ...
3-حکاکی عکس روی شیشه، پلکسی، چوب، سنگ و ...
4-کارت روسی- مقوایی، کاغذی، چوبی و...

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران