لطفا منتظر بمانید

حکاکی روی نگین انگشتر

25 بهمن ، 1396
شرکت بین المللی پرسناژ
0 کامنت
از زمان قدیم حکاکی روی نگین انگشتر پر طرفدار بوده است. این کار ارزش مادی و معنوی آن را دو چندان می‌کند. در گذشته این کار توسط دست و به سختی انجام می‌شد که گاهی موجب آسیب دیدن یا از بین رفتن سنگ قیمتی هم می‌شد. اما در شرایطی که سنگ تزیینی گرانقیمت است، استفاده از روشی مطمئن برای حکاکی ضروری به نظر می‌رسد. 

امروزه با پیدایش دستگاه لیزر، امکانات گسترده‌ای در اختیار سازندگان طلا و جواهر قرار گرفته است. حکاکی با لیزر به هیچ وجه آسیبی به نگین نمی‌رساند و این امکان وجود دارد تا سازندگان طلا و جواهر نام و برند خود را بر روی سنگ‌های قیمتی حک کنند. اما حکاکی بر روی نگین انگشتر با هر منظوری می‌تواند انجام شود. برخی افراد علاقه دارند تا شعر، نام، کلمات الهام بخش و یا نصاویر مورد علاقه خود را روی انگشترشان داشته باشند. صرف نظر از شکلی که برای حک روی سنگ یا نگین انگشتر انتخاب می‌‎‌‎شود، فایل مورد نظر توسط رایانه به دستگاه لیزر فرستاده شده و کار حک آغاز می‌شود. با استفاده ازلیزرمی‌توان بدون هیچ آسیبی بر روی انواع سنگ و نگین، حک دایمی ایجاد کرد.



از جمله کاربردهای حکاکی روی سنگ یا نگین انگشتر می توان به حک لیزری شرف الشمس - حکاکی سنگ عقیق، حکاکی سنگ های ماه تولد، حکاکی خط روی نگین انگشتر، حکاکی نقوش زینتی روی نگین انگشتر حکاکی آیه قران و حک تصویراشاره کرد.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران