لطفا منتظر بمانید

نکات مهم در خرید دستگاه برش لیزری فلزات

23 اسفند ، 1396
شرکت بین المللی پرسناژ
0 کامنت

 برای اکثر تولیدکنندگان خرید دستگاه لیزر سرمایه‌گذاری بزرگی  به‌شمار می‌آید. دستگاه لیزر تأثیر بسیار زیادی بر کل فرایند تولید خواهد داشت. از آن جایی که خرید این تکنولوژی کاری روزمره نمی‌باشد، پیش از انتخاب آن باید بسیار دقت کرد تا تصمیم اشتباهی گرفته نشود. زیرا اصولا تولیدکنندگان، سال‌ها از دستگاه خریداری شده  استفاده می‌کنند. 
آیا می دانید بهترین راه برای خرید دستگاه لیزر برش چیست؟ حتی اگر شما در حال حاضر دستگاه لیزر خریداری کرده‌اید، چند وقت از خرید شما گذشته و چه چیزی از آن موقع تغییر کرده است؟

در این راهنما سعی داریم تا در تصمیم گیری برای خرید دستگاه برش  لیزری شما را را یاری رسانیم:
-کاربرد این دستگاه برای کسب و کار ما چه خواهد بود؟
شاید سوال اصلی که پیش از خرید دستگاه برش لیزری باید از خود بپرسیم این است که " آیا حتما باید این دستگاه را خریداری کنیم؟" در موارد بسیاری، سرمایه‌گذاری و خرید یک سیستم جدید برای برش مواد امری توجیه‌پذیر و منطقی به نظر می‌رسد. صنعتگران بر این باورند که سرمایه‌گذاری بر روی تمام راه‌ها و روش‌های موجود می‌تواند ضررهای احتمالی را به حداقل برساند. اما آن‌چه ضروری می‌باشد،  شناخت دستگاه‌ها و ابزارهای متنوع و کاربرد آن‌ها در صنایع مختلف می‌باشد. هر کدام از دستگاه‌های موجود در بازار توان و کاربرد متفاوتی دارند که بهتر است پیش از انتخاب و خرید یک دستگاه لیزر به خوبی با قابلیت‌های آن آشنا شد. 
-آیا خرید دستگاه لیزر ضروری می‌باشد؟
در غیاب دستگاه لیزر در کسب و کارتان، ارائه‌ کارها و سفارشات به تشکیلاتی که با لیزر کار می‌کنند ضروری به نظر می‌رسد. در این حالت ریسک خرید و سرمایه‌گذاری وجود نخواهد داشت. البته نیاز هست برای تحویل سفارشات زمان‌بندی مشخص و انعطاف‌پذیری لازم را داشت. اما تقریبا تمام صنایع زمانی با است سوال مواجه می‌شوند که " آیا بهتر نیست یک دستگاه لیزر خریداری کرده تا مشکلات مربوط به زمان‌بندی را کاهش داد؟" 
در این حالت بهترین راه برای پاسخ دادن به سوال فوق،  بررسی هزینه‌های پرداخت شده طی ماه‌های گذشته برای انجام برش لیزری می‌باشد. به گفته هنری فورد " اگر به ماشین نیاز داشته باشید و آن را خریداری نکنید، در نهایت متوجه خواهید شد که مدت‌ها پیش هزینه آن را پرداخت کرده و آن را ندارید!"
می‌توانید به این سوال‌ها پاسخ دهید تا میزان نیاز به خرید  لیزر را در کسب و کارتان بسنجید: 
•چند بار به خاطر تأخیر در تحویل قطعات دچار زیان شده‌اید؟
•آیا تا به حال به خاطر پایین بودن کیفیت قطعات برش خورده مجبور به پس فرستادن آن‌ها شده‌اید؟
•تا چه حد وجود دستگاه لیزر می‌تواند به حد موفقیت شما کمک رساند؟

نکات مهم در خرید دستگاه برش لیزری فلزات

-چگونه می‌توان دستگاه مناسب را انتخاب و خریداری کرد؟
سعی کنید به این سوال پاسخ دهید که دستگاه لیزر برای چه فرایندی قابل استفاده خواهد بود. برش‌دهنده‌های لیزری توانایی برش و حک مواد مختلفی از جنس اکریلیک، چوب، پارچه، مقوا و ... را دارند. بهتر از پیش از خرید لیزر به سوالات زیر پاسخ دهید:
•از برش لیزری در چه زمینه‌های می‌توان استفاده کرد؟
•از این دستگاه برای چه کاری به طور ویژه استفاده خواهد شد؟
•متریال مورد استفاده از چه جنسی خواهد بود؟
به چه میزان توانی احتیاج می‌باشد؟
این تصور که با توجه به بودجه مورد نظر باید دستگاهی با بالاترین توان ممکن را خریداری کرد اشتباه می‌باشد. زیرا آن‌چه عملکرد دستگاه را افزایش می‌دهد، کیفیت آینه‌ها و عدسی‌های به کار برده شده می‌باشد. به عبارتی توان مصرفی لیزر متغیر بوده و بستگی زیادی به نوع فعالیت و کاربرد آن در صنایع مختلف خواهد داشت. 
-دستگاه لیزر CO2 یا فایبر؟
در حال حاضر، عمدتا از دو نوع دستگاه لیزر CO2 و فایبر در صنایع مختلف استفاده میشود. دستگاه لیزر CO2 بیش از دو دهه است که  در ساخت قطعات مختلف فلزی کاربرد داشته‌ است. این دستگاه از طریق رزوناتور پر شده با گاز دی‌اکسید کربن و با استفاده از آینه، اشعه لیزر را به روی مواد متمرکز می‌سازد. در دستگاه لیزر فایبر، اشعه لیزر از طریق فیبر نوری هدایت شده و بر روی نقطه‌ای مشخص تابانده می‌شود. 
لیزر فایبر نخستین بار در سال 2008 ساخته شده و هزینه عملیاتی پایین‌ و سرعت برش بالاتری نسبت به لیزر CO2 دارد. امروزه با پیشرفته شدن تکنولوژی فایبر، برش موادی با ضخامت 1.5 سانتی‌متر نیز دور از ذهن نمی‌باشد. 
-با دستگاه برش لیزری چه مواد را می‌توان برش داد؟ چه موادی مناسب برش لیزری نیستند؟
همانطور که اشاره شد با لیزر می‌تواند مواد مختلفی از جمله پلاستیک، چوب، پارچه، فلز و ... را برش داده و حکاکی کرد. اما برخی از مواد به علت آزاد ساختن گاز کلر که می‌تواند برای سلامتی انسان و کیفیت دستگاه لیزر مضر باشد را نمی‌توان از این طریق برش داد. 

 
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران