لطفا منتظر بمانید

برش لیزری صفحات پلاستیکی و سرامیکی

08 فروردین ، 1397
شرکت بین المللی پرسناژ
0 کامنت
دستگاه لیزر برای ایجاد حک بر روی انواع سرامیک، ظروف چینی و پلاستیکی گزینه مطلوبی به نظر می‌رسد. از ویژگی‌های این دستگاه دقت بالا در ایجاد ظریف‌ترین شکل‌ها و تصاویر بر روی این مواد می‌باشد. با توجه به این که پرتو لیزر به طور مستقیم با سطح مواد در تماس نمی‌باشد،  محصول نهایی سالم بوده و درصد خطا و بروز خسارت‌های احتمالی به شدت کاهش می‌یابد. با استفاده از لیزر، برش صفحات پلاستیکی و سرامیکی در کمترین زمان و با بیشترین دقت انجام می‌شود. پرتوی لیزر از طریق آینه‌های موجود در دستگاه برش لیزری به یک نقطه مشخص تابیده شده و با ایجاد گرما بر روی آن نقطه موجب ایجاد برش و حک می‌شود. برش‌های ایجاد شده از این طریق بسیار منظم و بدون خطا خواهد بود.

از دستگاه لیزر CO2 برای برش و حکاکی بر روی مواد پلاستیکی و سرامیکی استفاده می‌شود. آن چه موجب شده تا این تکنولوژی روز به روز بیشتر برای برش مواد سرامیکی و پلاستیکی مورد استفاده قرار گیرد، توانایی خارق العاده آن در ایجاد طرح های منظم و پیچیده می باشد. آلومینا (AL2O3) یکی از انواع سرامیک می‌باشد که به خاطر داشتن قابلیت بالا در جذب پرتوی لیزر بیشترین استفاده را برای ایجاد حک دارد. همانطور که گفته شد، لیزر با تابیدن بر روی نقطه‌ای خاص موجب بالا رفتن حرارت و تبخیر آن شده که در نهایت به بهترین شکل برش می‌خورد. در حال حاضر، برای ایجاد طرح‌های زیبا بر روی کاشی و دیگر سطوح سرامیکی از لیزر استفاده می‌شود. طرح‌های با سایه و روشن که به زیبایی ایجاد شده و برای استفاده در صنایع مختلف از جمله صنعت دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند.  تا پیش از پیدایش تکنولوژی لیزر از روش‌هایی چون چاپ سیلک اسکرین برای حکاکی روی سرامیک استفاده می‌شد. اما روش‌های سنتی همواره با محدودیت‌هایی همراه بوده‌اند.  به عبارتی توانایی لیزر در ایجاد طرح‌های زیبا و طبیعی بر روی سرامیک و کاشی موجب شده تا بهترین انتخاب برای این کار باشند. 


برش لیزری صفحات پلاستیکی و سرامیکی


دستگاه‌های لیزر می‌توانند با دقت و ظرافت بالا صفحات پلاستیکی را نیز برش داده و یا حکاکی کنند. تولیدکنندگان، هنرمندان و طراحان با استفاده از این تکنولوژی طرح‌های شگفت انگیزی از جنس پلاستیک خلق می‌کنند. لیزر به خاطر داشتن توانایی بی نظیر کار با انواع پلاستیک (پلی‌استر، پلی پروپیلن، پلی کربنات و ...) و به دلیل خلق لبه‌های برش دقیق و تمیز، در طول سال‌های گذشته  به یکی از بهترین روش‌ها برای برش و حک این ماده تبدیل شده است. 

لیزر با تابیدن بر سطح انواع پلاستیک موجب گرم شدن آن می‌شود. از آن‌جا که نوع پلاستیک و ترکیبات آن متفاوت می‌باشد، طول موج مورد نیاز برای پرتوی لیزر هم متفاوت خواهد بود. به طور مثال طول موج مورد استفاده برای برش و حک سیلیکون با اکریلیک متفاوت خواهد بود. پلاستیک با گرم شدن به سرعت شروع به برش خوردن به بهترین و دقیق‌ترین شکل می‌کند. یکی از مزایای استفاده از لیزر برای برش موادی از جمله پلاستیک عدم دخالت نیروی انسانی می‌باشد. زیرا طرح‌ها به وسیله رایانه به دستگاه لیزر منتقل شده و ایجاد طرح‌هایی پیچیده و زیبا به راحتی صورت می‌گیرد. 


اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران