لطفا منتظر بمانید

حکاکی تجهیزات پزشکی با دستگاه لیزر

30 اردیبهشت ، 1397
شرکت بین المللی پرسناژ
0 کامنت

امروزه تقاضا برای حکاکی لیزری تجهیزات پزشکی افزایش یافته است. شناسه گذاری و علامت گذاری تجهیزات پزشکی یکی از کاربردهای حک لیزری می باشد. دستگاه های لیزر توانایی حکاکی لوگو، آرم، سریال و بارکد بر روی تجهیزات پزشکی جهت ردیابی اصالت آن ها را دارد.  

حک لیزری ابزارها یا تجهیزات و لوازم پزشکی روشی است که برای حکاکی مارک یا متن بر روی این اقلام استفاده می شود برخی از ابزار و لوازم پزشکی در معرض شستشوی مکرر هستند یا به طور مداوم با انواع محلول ها در تماس هستند. به همین خاطر طرح حک شده روی آن ها باید ماندگار بوده و با گذر زمان از بین نرود.

علامت هایی که در حال حاضر بر روی تجهیزات پزشکی حک می شود ، امکان ردیابی کامل محصول را در محیط بیمارستان یا کلینیک فراهم می کند. حکاکی لیزری همچنین برای شناسایی سریع ابزار یا دستگاه خاصی امکان پذیر است . با توجه به دقت و دوام بالای لیزر بر روی سطوح ابزار یا دستگاه های پزشکی، حکاکی لیزر بهترین راه حل برای علامت گذاری تجهیزات پزشکی نظیر چاقو، پیچ، سینی های جراحی، گوشی پزشکی، پایه ایمپلنت دندان و .... تقریبا تمام ابزار جراحی است. با حکاکی لیزری  تجهیزات پزشکی با علائم CE، اطلاعات ردیابی بیمارستان، تاریخ و کدها، مشخص می شود. در نتیجه دستگاه برش لیزری، دستگاه حک لیزری با کیفیت بالا برای اهداف شناسایی و کدگذاری تجهیزات پزشکی بسیار کارآمد است.

حک لیزری بادوام، بهداشتی و با ظرافت است. حک لیزری بسیار بادوام است؛ به علت استفاده نکردن از جوهر و عدم تماس با سطح، کاملا بهداشتی است .حک لیزری بسیار ظریف است و می تواند کارکترهایی با ارتفاع ۰٫۱ میلی متر را روی سطح تجهیزات حکاکی کند.

                                                     حکاکی تجهیزات پزشکی با دستگاه لیزر             حکاکی تجهیزات پزشکی با دستگاه لیزر

امروزه، بیشتر بیمارستان ها وسایل پزشکی خود را با استفاده از کد های جدید D 2یا Matrix Matrix حکاکی می کنند. این امر باعث می شود که تمام اقلام مورد بررسی قرار گیرد و در صورت مفقودی، جایگزین گردند. همچنین طرح ها از طریق کامپیوتر کنترل می شوند و حکاکی علائم دائمی، دقیق، با کیفیت و مقرون به صرفه می باشند. تکنولوژی رایانه اجازه می دهد تا شماره سریال و کدها به آسانی تغییر داده شود.  

مزایای حکاکی لیزری

-عدم نیاز به ساخت کلیشه و الگو
-قابلیت حکاکی پیچیده ترین اشکال و کوچکترین اعداد و حروف با ظرافت بسیار 
-تکرار پذیری حکاکی بدون کوچکترین تغییرات
-کیفیت حکاکی بسیار بالاتر 
-سرعت بالای حکاکی
-قابلیت حکاکی سطحی فلزات
-قابلیت حکاکی شماره سریال و بارکد

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
امتیاز کاربران برای این صفحه | امتیاز 5از 5 (از 51رای)
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران