لطفا منتظر بمانید

برش لیزری قطعات نظامی

03 خرداد ، 1397
شرکت بین المللی پرسناژ
0 کامنت

تغییرات سریع و روز به روز در دنیای تکنولوژی موجب شده تا تولیدکنندگان در صنایع مختلف به دنبال راه های تولید جدید، مطمئن و به صرفه باشند. تغییرات سریع تکنولوژی هزینه های زیادی را بر دوش این صنایع گذاشته است. صنایع ساخت تسهیلات نظامی و دفاعی نیز جدا از سایر صنایع تولیدی نمی باشند. در سراسر جهان بودجه های کلانی برای یافتن راه های نوین ساخت تسهیلات نظامی و دفاعی اختصاص داده  شده و ساخت این قطعات و محصولات بیش از پیش چالش برانگیز و حساس می باشد. 
فناوری لیزر خدمات گوناگونی را در حوزه صنایع نظامی و دفاعی ارائه می دهد. با استفاده از این فناوری، هزینه های اجرای فرایند برش و تولید قطعات به میزان زیادی کاهش یافته همچنین، در زمان انجام این فرایند نیز صرفه جویی می شود. لیزر، با ارائه سیستم و تجهیزاتی با کیفیت در ساخت قطعات مورد نیاز برای وسایل زرهی، هواپیماهای نظامی، زیر دریایی های هسته ای و ... مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع مواد پر کاربرد در این فرایند عبارت هستند از:
انواع فولاد خفیف، قوی، ضد زنگ و گالوانیزه
تیتانیوم و انواع آلیاز فلز نیکل و آهن
سرامیک، پلاستیک و اکریلیک
لاستیک، فوم و پارچه
انواع مواد و آلیاژهای غیر آهنی

مزایای استفاده از برش لیزری در صنایع نظامی و دفاعی

با استفاده از دستگاه برش لیزری و حک لیزری، ساخت قطعات و تجهیزات نظامی مختلف مانند چاقو، سلاح گرم، قطعات هلیکوپتر، وسایل نقلیه نظامی، چراغ قوه و دیگر تجهیزات تاکتیکی و حک آرم و نشانه ی مخصوص بر روی آن ها به سهولت انجام می شود. 

مزایای این فرایند عبارتند از:
اجرای فرایند دقیق و ظریف برش لیزری؛
تعمیر و نگه داری قطعات آسان و بدون مشکل؛
فرایندی مقاوم در برابر تغییر شرایط محیطی؛
سرعت بالای فرایند برش و قابلیت تولید انواع شکل های پیچیده

کاربردهای برش لیزری در صنایع دفاعی و نظامی

فناوری لیزر در طیف گسترده ای از برنامه های دفاعی و نظامی کاربرد دارد. فولاد مرغوب، بهترین گزینه برای ساخت قطعات و قسمت های مختلف وسایل نقلیه نظامی مانند جیپ، تانک، حمل و نقل زرهی، کامیون و هواپیما می باشد. همانطور که اشاره شد، تولیدکنندگان قطعات نظامی با درک فوریتی که در ساخت اکثر این قطعات وجود دارد، در پی استفاده از روشی هستند تا در کمترین زمان بهترین نتجیه را فراهم سازند. به همین منظور، استفاده از فناوری لیزر در این صنایع روز به روز در حال گسترش می باشد. لیزر با سرعت بالا و همچنین دقتی بی نظیر انواع قطعات نظامی را برش و یا حک زده و موجب صرفه جویی در زمان و هزینه می شود. برش لیزری گزینه ای ایده آل برای تولید انواع سلاح می باشد. عملکرد صحیح و ضرورت درجه اعتماد بالا به تجهیزات و قطعات نظامی را می توان از جمله مهم ترین عواملی دانست که تولیدکنندگان را به سمت استفاده از لیزر سوق داده است. تمام موادی که برای این منظور مورد استفاده قرار می گیرند مورد آزمایش های بسیاری قرار گرفته تا از میزان استحکام و انعطاف آن اطمینان حاصل شود. 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران