لطفا منتظر بمانید

حکاکی اسم بر روی انواع فلز

07 خرداد ، 1397
شرکت بین المللی پرسناژ
0 کامنت

ساخت زیورآلات، تاریخی به قدمت اولین حضور انسان بر روی زمین دارد. حکاکی بر روی این اقلام نیز به دوران ما قبل تاریخ بر می گردد. اولین نمونه های یافت شده از حکاکی بر روی زیورآلات شامل قلم زنی و طراحی بر روی انواع سنگ های زینتی و غیر زینتی می باشد. 
اولین نمونه های پیدا شده از حکاکی بر روی فلزات و زیورآلات به اواسط قرن 15 میلادی بر میگردد. از این زمان حکاکی بر روی فلزات معمول شده است. به طوری که امروزه حکاکی بر روی زیورآلات راهی دلچسب برای انتقال پیام و معنی می باشد. در گذشته، حکاکی بر روی زیورآلات فلزی از طریق روش های سنتی انجام می شده است. این روش ها که با دست انجام می شدند، قابلیت حکاکی فلزاتی مانند طلا، مس و پلاتین را داشتند. 
امروزه با استفاده از روش های جدید و به کار گیری تکنولوژی هایی نظیر لیزر، حک پیام های شخصی، شماره سریال، لوگوی شرکت ها، بارکد، تصاویر گرافیکی، اشکال دیجیتالی و یا هر طرح و داده ای بر روی انواع فلزات مقدور شده است.  حکاکی لیزری روش جایگیزین بهینه و مناسبی برای روش های قدیمی حک فلزات (حکاکی مکانیکی، مهرزنی، قلم زنی و ...) به شمار می رود. لیزر قابلیت های فراوانی در حک انواع شکل و طرح های متنوع بر روی انواع زیورآلات فلزی، بند ساعت، حلقه، شخصی سازی گردنبند و گردنبند دارد. همان طور که گفته شد، به وسیله دستگاه لیزر حک اسم، تاریخ یا انواع کلمات الهام بخش بر روی زیورآلات ممکن می باشد. به عبارتی لیزر امکانات فراوانی را در اختیار تولیدکنندگان قرارداده تا با حک شکل ها و نوشته های زیبا محصولاتی بی نظیر را به بازار ارائه دهند. 
دستگاه برش لیزری سیستمی کامپیوتر محور بوده که موجب آلودگی محیط زیست نمی شود. از آن جا که پرتوی لیزر با مواد اولیه تماس مستقیم برقرار نمی کند، آسیبی به آن ها وارد نمی سازد. این مزیت هنگام کار با فلزات گران بها بسیار با اهمیت جلوه می کند.  زیرا در این شرایط حفظ کیفیت فلز و تولید قطعات ظریف مهم و ضروری می باشد. همچنین با این روش، حک ایجاد شده بر روی فلزات ماندگار بوده و در اثر شست و شو از بین نخواهد رفت. دستگاه های لیزر با قدرت بالا که امروزه موجود هستند، قادر به برش فلزات نازک و ساخت گردنبندهایی مانند مونوگرام، اسم و دیگر طرح های پیچیده هستند. تقریبا هر نوع فلزی از قبیل طلا، نقره، برنج، استیل ، کاربید، مس، تیتانیوم، آلومینیوم و ... قابل حکاکی با دستگاه لیزر هستند. به همین دلیل است که از لیزر در صنعت ساخت انواع زیورآلات و جواهر استفاده می شود. 

کاربردهای حکاکی بر روی زیورآلات

حکاکی شماره سریال یا لوگو برای نشان دادن عیار زیورآلات فلزی نظیر طلا؛
حک نوشته های چند خطی داخل انواع حلقه؛
حک علایم و اختصارات بر روی انواع زیورآلات (شماره سریال، کپی رایت، علایم و نوشته های شخصی)؛
حک انواع ساعت، گردنبند، جعبه عینک، هدایا، جوایز و  یادبود های سفارشی؛
حک انواع جاکلیدی.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران