لطفا منتظر بمانید

حک و برش لیزری، فرایندی نوین در جهت حمایت از تولید ملی

07 خرداد ، 1397
شرکت بین المللی پرسناژ
0 کامنت
در چند سال اخیر، حمایت از تولید ملی اهمیت دو چندانی پیدا کرده و دستگاه های مختلف دولتی توجه بسیاری به توسعه زیرساخت ها در جهت گسترش تولیدات داخلی کرده اند. نا گفته پیداست که حمایت از تولید ملی موجب تقویت و شکوفایی اقتصاد ملی شده و از نفوذ و گسترش صنایع خارجی جلوگیری می نماید. در حقیقت باید اساس اقتصاد مملکت را بر تهیه و تولید کالاهای مورد استفاده در داخل کشور دانست. خرید و حمایت از تولیدات و محصولات ساخته شده در داخل کشور آثار مثبت فراوان اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، فنی، قانونی، علمی و تحقیقاتی در ابعاد محلی، ملی و حتی بین المللی بر جا می گذارد. حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی موجب اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری شده همچنین، باعث تقویت بنیان های اقتصاد مقاومتی، افزایش صادرات، کاهش تورم از طریق جذب نقدینگی های سرگردان در جامعه می شود. یکی از اثرات قابل توجه حمایت از تولید ملی تقویت روحیه خودباوری مردم و بالا رفتن کیفیت تولیدات و محصولات می باشد. 
حمایت از تولید ملی در کشورهای مختلف دنیا موجب پیشرفت و خودکفایی این کشورها شده است. اما آن چه ضرورت دارد عمل به اصول و توسعه زیرساخت ها در جهت گسترش تولید ملی می باشد. حمایت عملی از صنایع و کسب و کارهای داخلی از جمله ضروریات قابل توجه در این بخش می باشد. 
ما در پرسناژ لیزر با ارائه تجهیزات و امکانات پیشرفته و به کارگیری نیروی انسانی متخصص صنعتگران و تولیدکنندگان داخلی را در جهت ساخت محصولاتی با کیفیت و بر طرف ساختن نیاز بازار یاری می رسانیم. علاوه بر این در این راستا، با مشورت ها و توصیه های مناسب و به موقع، تولیدکنندگان داخلی را برای ساخت قطعات بی نظیر همراهی می نماییم. دستگاه برش لیزری موجود در مجموعه پرسناژ لیزر، توانایی ایجاد برش و حک انواع مواد اولیه (فلزی و غیر فلزی) را دارند. تکنولوژی لیزر از جمله فناوری هایی است که امروزه در صنایع مختلف (صنعت طلا و جواهر، پوشاک و کفش، دکوراسیون داخلی، صنایع نظامی و دفاعی، صنایع الکترونیکی، تبلیغاتی و ...) مورد استفاده قرار گرفته و قابلیت و توانایی آن در ساخت محصولات متنوع به اثبات رسیده است. در ادامه مزیت های لیزر آورده شده است: 
از آن جا که برش و حک لیزری فرایندی غیر تماسی می باشد، آسیب و خطرات احتمالی از بین رفتن متریال مورد استفاده به حداقل می رسد. این موضوع در هنگام کار با موادی چون فلزات و سنگ های گران بها بسیار با اهمیت جلوه می کند.  
 از آن جا که لیزر بر یک نقطه مشخص متمرکز می شود، نواحی متأثر از حرارت و گرمای پرتوی لیزر به حداقل می رسد. 
با استفاده از لیزر، حک و برش اشکال و طرح های پیچیده به سادگی و با دقت فراوان صورت می گیرد. در نتیجه محصول تولید شده با این فناوری از کیفیت بالا برخوردار خواهد بود. 
آن چه برای تولید کنندگان با اهمیت می باشد، استفاده از روش های بهینه و سریع برای تولید قطعات و محصولات می باشد. لیزر با سرعت بالا توانایی تکرار فرایند برش و حک را دارد. 
با به کارگیری این فناوری، خلق ایده و اجرای آن به سهولت انجام می شود. 
قطعات و محصولات تولید شده با لیزر نیازی به عملیات پرداخت نهایی ندارند. 
از ان جا که هزینه های تعمیر و نگه داری دستگاه لیزر پایین است، تا حد زیادی در هزینه ها صرفه جویی می شود. 
یکی از مزایای دستگاه لیزر را می توان صرفه جویی در متریال مورد استفاده و ایجاد برش های دقیق و منظم دانست. در واقع این خصوصیت یکی از مهمترین مزیت های دستگاه لیزر برش به شمار می‌آید. با استفاده از این تکنولوژی می‌توان قطعات را با بالاترین میزان دقت برش زد. این توانایی موجب به حداقل رسیدن ضایعات هنگام برش شده و کوچکترین قطعات هم دقیق وصاف می‌باشند. 
هزینه های تولید قطعات و محصولات مختلف با فناوری لیزر به میزان قابل توجهی پایین تر از سایر روش ها می باشد.
برش لیزری بر روی انواع مواد قابل اجرا است. دستگاه برش لیزری توانایی برش موادی از جنس فلز، الماس، پلاستیک، چوب، شیشه و ... را دارد. این دستگاه به راحتی مواد مختلف را به شکل و اندازه های متنوع برش می‌زند. 
همان طور که پیش تر اشاره شد، برش لیزری در تمام صنایع قابل استفاده می‌باشد. با وجود این که عمده استفاده  دستگاه برش لیزری در ساخت و ساز می‌باشد، در صنایع مختلف می‌توان از آن بهره برد. تنها کافی است تا طرح مورد نظرتان را از طریق رایانه به دستگاه فرستاده و منتظر خلق محصولاتی بی نظیر باشید.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران