لطفا منتظر بمانید

دنیای برش لیزری

24 اسفند ، 1395
شرکت بین المللی پرسناژ
0 کامنت
برگی برای ورود به دنیای برش لیزری
بر اساس گفته های ایالت متحده آمریکا، طیف وسیعی از تولید کنندگان در این کشور در حوزه کسب وکارهای کوچک فعالیت دارند.  این موضوع شامل تولید فلزات نیز می شود. زمانی که به محصولات فلزی تولید شده نگاه می‌کنیم، متوجه خواهیم شد که بیش از ۶۷ درصد شرکت ها کمتر از ۲۰ کارمند دارند. الکساندر کرانسوف بر این باور است که بیشتر این شرکت ها منابع مالی مورد نیاز برای دستگاه های برش لیزری را ندارند اما اگر بتوانند هزینه مورد نیاز را تامین کنند حتما آن را خریداری خواهند کرد.
  بر اساس گفته های کرانسوف، شرکت او دستگاه های برش لیزری را در اختیار مشتریان قرار می دهد که بسیار مقرون به صرفه است و نسبت به سایر سیستم های پلاسمایی و واتر جت قیمت کمتری دارد. در سال ۱۹۹۰ و اوایل سال ۲۰۰۰ او اختراعات زیادی را در ایالت متحده آمریکا و روسیه به ثبت رساند.  بیشتر این اختراعات در مورد دستگاه لیزر CO2 بود که رویکرد جدیدی برای کاربرد گاز محسوب می شد. در سال ۲۰۱۰ ، او و برادرش شرکت آلکراس را تاسیس کردند. آلکراس شرکتی است که قصد صنعتی سازی فناوری هایی همچون لیزر را دارد.
در سال ۲۰۱۳، این شرکت در نمایشگاه FABTECH در شیکاگو شرکت کرد.  یکی از واحدهای ۱۵۰۰ واتی آن حدود ۶۵ پوند وزن دارد. این در حالیست که واحد ۳۰۰۰ واتی آت وزنی کمتر از ۱۲۰ پوند دارد. بر اساس مقالات این شرکت، ماشین برش لیزر ۲ کیلوواتی آن  می تواند ورقه های کربنی با ضخامت یک میلی متری را به سرعت برش دهد. لیزر  کاربردهای جدیدی دارد اما متاسفانه بیشتر شرکت های کوچک هیچ علاقه ای به خرید دستگاه های برش لیزری ندارند زیرا همانطور که قبلا نیز بیان کردیم بودجه کافی برای اینکار را ندارند.
تکنولوژی های دستگاه های برش لیزری
 
کاربرد های برش لیزر
 
به همین خاطر این شرکت تلاش کرد اولین دستگاه برش لیزری خود را با جدول X-Y ، منبع تغذیه RF، چیلر و سیستم کنترلی روانه بازار کند. این سیستم با قدرت ۷۰۰ الی ۲۵۰۰ وات در اختیار مشتریان قرار می گیرد.  رسانش پرتو نیازمند یک یا سه آینه است. این موضوع به پیکربندی جدول بستگی دارد. این  قابلیت در خود لیزر فراهم شده است زیرا به اندازه کافی کوچک است.
همانطور که الکساندر توضیح می دهد، لیزر دارای طراحی داخلی منحصر به فردی است. طراحی همچنین رویکردهای جدیدی را به کار می گیرد تا بتواند مولکول های گاز را با دقت بیشتر تحریک نماید.  او اضافه می کند که این طراحی کارایی و بهره وری نوری بین ۱۶ الی ۱۷ درصد را در دستگاه ایجاد می کند.  فاکتور دیگری که وجود دارد مشخصه  حالت پرتو می باشد.
سیستم آلکراس از پروفایل پرتو حالت A استفاده می کند. در این شرایط، پرتو  از  مقدار انرژی بالایی در مرکز استفاده می کند، به اطراف و انتهای پروفایل پرتو حرکت می کند، انرژی به سرعت کاهش پیدا می کند و در نزدیکی قطر پرتو دوباره افزایش پیدا می کند و سپس به سمت صفر می گراید.بر اساس گفته های این شرکت، انرژی بالا در مرکز پرتو به آن کمک می کند به سرعت به  درون ماده نفوذ کند. در نتیجه در حالت A لیزر، ۹۵ درصد از انرژی پرتو به طور مستقیم به Kerf برش می رود.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران