لطفا منتظر بمانید

حکاکی لیزری بر روی آکریلیک

24 اسفند ، 1395
شرکت بین المللی پرسناژ
0 کامنت

چگونه از حکاکی لیزری بر روی آکریلیک بهترین نتیجه را دریافت کنیم؟
آشنایی با خدمات حکاکی لیزری
برای حکاکی لیزری بر روی آکریلیک میتوان از دستگاه برش لیزر و حکاکی استفاده نمود. به عنوان یک قانون کلی، ورقه های آکریلیکی که برای برش لیزری مورد استفاده قرار می گیرد دارای یک کاغذ محافظتی است که باعث می شود ماده مورد نظر از خراش و ایجاد اسیب در امان بماند. این کاغذ یک فیلم قهوه ای رنگ با پوشش چسبناک است که در هر دو طرف ورقه اعمال می شود. این موضوع بدین معنی است که به طور پیش فرض همه ورقه های آکریلیکی دارای ورقه محافظ در هر دو طرف خود هستند. تنها یک استثنا برای این مورد وجود دارد و آن هم آکریلیک های آینه ای است که تنها بخش آینه ای آن محافظت می شود. ورقه محافظتی در پایین ماده باید باقی بماند تا بتواند از آتش گرفتن در طول حکاکی لیزری جلوگیری نماید.
حکاکی لیزری فلزات
حکاکی لیزری غیر فلزات
اگر فایل طراحی حاوی وکتور/راستر سنگین برای برش یا حکاکی لیزری باشد،این ورقه در سطح بالای آن باقی می ماند. با اینحال اگر قصد دارید فایل وکتوری/ راستر متوسط تا سبک را برش دهید یا بر روی آن حکاکی لیزری نمایید، ورقه محافظتی باید از سطح بالایی برداشته شود. این موضوع بدین معناست که اگر انواع مختلفی از حکاکی را در طراحی خود دارید باید لایه محافظتی را بردارید.
مواردی که تا به حال بیان کردیم، فرآیندهای پیش فرض بود. شما می توانید بسته به نیاز خود سفارش را تغییر دهید . به خاطر داشته باشید که ورقه محافظتی نه تنها آکریلیک را از خراش و ایجاد نشانه محافطت می کند بلکه از گرم شدن بیش از حد ان در طول فرآیند برش لیزری و نیز تغییر رنگ ناشی از این گرما جلوگیری می کند. همانطور که در شکل پایین مشاهده می کنید؛ کاغذ باقیمانده بعد از برش لیزری، باعث شده است نتیجه تمیزتری حاصل گردد. دلیل دیگری که برای قرار دادن کاغذ بر روی آکریلیک وجود دارد این است که می توانید حکاکی های لیزری  سنگین خود را به راحتی با رنگ پر کنید. مطمئن شوید که تا زمان خشک شدن رنگ، کاغذ بر روی آکریلیک باقی می ماند.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران