لطفا منتظر بمانید

لیزر فوق سریع برای ماشین کاریهای بسیار ظریف

24 اسفند ، 1395
شرکت بین المللی پرسناژ
0 کامنت
ماشین کاری بسیار ظریف و دقیق تاثیر بسیار بزرگی در زندگی روزانه دارد. بعنوان مثال، در تولید گوشیهای هوشمند و تبلتها، کاربرد ماشین کاریهای ظریف برای تولید تعدادی از آیتمهای کلیدی که در این وسایل بکار میروند، ضروری است.
در صنعت اتومبیل سازی نیز، نازلهای دیزل با لیزر های فوق سریع ساخته شده اند که به میزان قابل توجهی، در مقایسه با نازلهایی که با روشهای تولید متداول ساخته میشوند ، آلودگی هوای کمتری تولید میکنند. نازلهای چرخشی که در صنعت نساجی استفاده میشوند نیز بواسطه این نوع لیزرهای بسیار سریع ساخته شده اند. هدف اصلی سازندگان این نوع دستگاه لیزر نشان دادن کارایی بی نظیر آن در پردازش اجسام مختلف میباشد. چالش آنها تنها رسیدن به بهره وری بالا در سطوح متوسط دقت یا بدست آوردن بهترین کیفیت در سرعتهای کم نیست بلکه حصول هر دو هدف در یک زمان اهمیت دارد. بنابراین، یک منبع لیزر فوق سریع با یک میانگین قدرت بسیار بالا و پرتو لیزر منطبق، شامل طول مدت پالس، انرژی پالس، قطبیت یکسان مورد نیاز است. این لیزر از یک اوسیلاتور فوق سریع همراه با یک فایبر کریستالی بعنوان اولین تقویت کننده و یک دیسک ضخیم بعنوان تقویت کننده نهایی تشکیل شده است.
اگرچه کاربرد این نوع لیزر بسیار وسیع است، اما سازنندگان آن بر روی ۲ کاربرد تمرکز دارند. کاربرد نخست بر اساس یک سیستم اسکنر سریع میباشد که تولید ساختارهای پیچیده را فراهم مینماید.
کاربرد دوم، دریل کاری عمیق برای حفره های ظریف میباشد. برای این منظور، سیستم لیزری MOPA، میانگین قدرتی تا ۲۰۰درجه را تامین مینماید که پالس انرژی بالایی تولید مینماید.
عقیده بر این است که این دستگاه لیزر تاثیر بسیار زیادی بر صنعت خواهد داشت چرا که هدف آن کاربردهای مقرون بصرفه، سریع و تعداد بسیار زیاد در مدت زمان پائین میباشد.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران