لطفا منتظر بمانید

مشکلات رایج در دستگاه برش لیزری

25 اسفند ، 1395
شرکت بین المللی پرسناژ
0 کامنت
بررسی رایج ترین خطاها در دستگاه های برش لیزری
 زمانی که از دستگاه برش لیزری خود استفاده می کنید باید توجه ویژه ای به حفظ و نگهداری آن داشته باشید. زمانی که مشکلی  در ماشین برش لیزر به وجود می آید، می توانید  از روش های زیر استفاده کنید و آن را به سادگی حل نمایید. راه کار های زیر می تواند تا حد زیادی نیاز های شما را در تعمیرات دستگاه لیزر پوشش دهد و نیازمندی های شما را به خدمات برش لیزر مرتفع سازد .
زمانی که دستگاه  لیزر برش را روشن می کنید هیچ واکنشی نشان نمی دهد: در این شرایط ممکن است فیوز برق سوخته باشد. پس می توانید با تعویض فیوز برق این مشکل را حل کنید. اگر ورودی برق طبیعی است بهتر است دوباره آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید به درستی جریان پیدا می کند. باید مطمئن شوید که سوییچ اصلی برق اسیب ندیده باشد. اگر چنین بود سوییچ را تعویض کنید.
خروجی لیزر وجود ندارد یا لیزر ضعیف کار می کند: اگر مسیر نور به درستی کار نمی کند آن را دوباره تنظیم کنید. باید اطمینان حاصل کنید که لنز انعکاسی آسیب ندیده یا آلوده نشده است. پس آن را بررسی کنید و در صورت نیاز تمیز کنید. مسافت کانونی اگر  تغییر کرده باشد آن را دوباره تنظیم کنید.  اگر لنز کانونی آلوده شده است آن را تمیز کنید. در شرایطی که  کیفیت آب یا دما طبیعی نیست آن را با یک آب خنک کننده تعویض کنید تا دما به حالت طبیعی خود برسد. باید اطمینان حاصل کنید که آب خنک کننده در حال جریان است. پس آن را تمیز کنید.  ممکن است در برخی از موارد لوله لیزر آسیب دیده باشد . اگر چنین بود لیزر را عوض کنید. مدار منبع تغذیه را بررسی کنید تا از درستی آن مطمئن شوید.اگر متوجه شدید که دمای دستگاه برش لیزر بیش از حد بالاست، آن را خاموش کنید و اجازه دهید خنک شود. دمای مناسب را برای آن تنظیم کنید.  اگر منبع تغذیه لیزر اسیب دیده باشد، آن را عوض کنید.
عمق برش/ حکاکی به درستی کار نمی کند:  اگر پارامترهای پردازش به درستی تنظیم نشده است آن را دوباره تنظیم کنید.  اگر منبع تغذیه را به درستی تنظیم نکرده باشید ممکن است چنین مشکلی رخ دهد. پس آن را بررسی کنید.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
امتیاز کاربران برای این صفحه | امتیاز 5از 5 (از 52رای)
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران