لطفا منتظر بمانید

برش لیزری پارچه

12 بهمن ، 1395
شرکت بین المللی پرسناژ
0 کامنت
برش لیزری در طراحی داخلی
آشنایی با خدمات برش لیزر
طرّاحان و شرکت‌های معماری، از انواع مختلف پارچه در طرّاحی داخلی بهره می‌گیرند. پوشش روی دیوار، عایق صدا، پارتیشن‌بندی (تقسیم فضا) و به‌بیان ساده‌تر, برای به‌ارمغان آوردن جلوۀ هنری هر‌چه بیشتر در مکان‌ها از آن استفاده می‌شود. لیزر برش پارچه، در مواردی که کاربرد پانل لیزر‌برش لازم است، خدمات برش لیزری ارائه می‌دهد.
کاربرد های دستگاه برش لیزر
استفاده از دستگاه برش لیزر در طرّاحی داخلی شامل چه مواردی میشود؟
در اینجا فهرست مختصری از موارد پارچه/ منسوجات برای استفاده از برش لیزر ذکر می‌شود: پنل‌های- آکوستیک(صوتی) که به‌احتمال زیاد نیازمند مواد میرایی ضخیمی مانند نمد، پادری نمدی، رانر‌های رو‌میزی نمدی و چرمی، زیر‌انداز‌ یا پا‌دری‌های نمدی و چرمی، پنل‌های دیواری، نمد و انواع دیگر منسوجات، نمدهای پارتیشن از جنس توری‌ها، تایوک و غیره، دکوراسیون نمدی، تایوک، پارچه‌ای دیواری.
برش لیزری غیر فلزات
ما کاملاً دربارۀ  وجود کاربرد‌های بیشتری از برش منسوجات در طراحی داخلی اطمینان داریم. نیازی به‌گفتن نیست که برش لیزر در حکاکی علاوه‌بر پارجه یا منسوجات، بر مواد دیگری مانند چوب، ام‌دی‌اف، تختۀ چند‌‌لا، آکریلیک نیز انجام می‌دهیم.
مواد مورد استفاده در برش لیزری پارچه
نمد: نمد کاربرد‌های زیادی در طرّاحی داخلی دارد. نمد از مواد مصنوعی یا پشم بدست می‌آید و می‌تواند صد‌در‌صد پشمی یا کمتر باشد.هر جنسی از نمد محاسن و معایب خوش را دارد. لیزر‌برش بر روی نمد با درصد بالای پشم، لبه‌های ضخیم‌تری به‌وجود می‌آورد. همچنین هنگامی که نمد از جنس پشم با لیزر‌برش بریده میشود، بوی نا‌خوشایندِ حاصل از موی سوخته از خود متصاعد میکند. نمد‌‌های ضخیم‌تر، لبه‌های ضخیم‌تری دارند و زمان بیشتری طول میکشد که تا بوی نا‌خوشایند آن‌ها پخش شود. برعکس، نمد‌های پشمی نازک، لبۀ تیره امّا کمتر قابل‌ مشاهده‌ای دارند و بوی نا‌مطبوع آنها طی یک روز از بین میرود.
نمدهای مصنوعی نسبت‌به نمد‌های پشمی، مزایای بیشتری دارند. اینها ارزانتر هستند. لیزر‌‌کات، نمدهای مصنوعی را راحتتر میتواند برش بزند، زیرا حین برش رنگ لبۀ آنها هیچ تغییری نمیکند و بوی خاصّی مانند بوی حاصل از برش لیزری روی ‌نمد پشمی به‌وجود نمی‌آورد. ما اخیراً با تولید‌کننده‌هایی همکاری کرده‌ایم که نمد را از پلاستیک‌های بازیافتی میسازند. به‌علاوه، این نمدها کیفیّت ضدّ‌ میکروبی دارند.
مش: مش برای جداسازی فضای داخلی یا پرده مشهور است. در این مورد، اگر مش از پی‌وی‌سی ساخته‌شده باشد، میزان کاربرد لیزر‌برش با چنین موادّی را کاهش داده‌ایم. لیزر‌برش پی‌وی‌سی، برای انسانها و تچهیزات بسیار مضر است. در این صورت، از ساییده‌شدن جلوگیری میکند و در نهایت یک نگاه جدید به موادّ سنتی پدید می‌آورد.
تای‌وک: لیزر‌برش تای‌وک، فرصتی برای تلفیق دو جنس در یک محصول را فراهم میکند: منسوجات و کاغذ. تشخیص دادن اینکه آیا چنین چیزی از جنس پارچه است یا کاغذ، دشوار است. در آخر، لیزر‌برش پنل‌های تای‌وک برگدار، شکل پُر‌برگی به‌دست میدهد که برای طرّاحی‌های گل‌مانند بسیار معروف است.
چرم: استفاده از لیزربرش برای چرم، به دلایل زیادی که در مورد نمد صدق میکند، دشواری‌هایی وجود دارد. بوی بد و رنگ لبه‌های آن از جمله نگرانی های اصلی است.
ابعاد مربوط‌ به لیزر‌برش داخلی:
عرض: عرض و پهنای دستگاه های لیزر‌برش ، رول‌های پارچه‌ای با عرض ۶۰ سانتی‌متر ارائه می‌کنند. حداکثر عرض برش ۵۱ سانت است.
طول: تجهیزات لیزری ، میز کاری با طول ۶۳ سانتی‌متر دارد. این ابعاد اجازه میدهند تا پنل‌های در ابعاد  ۶۳×۵۱ را بدون دوباره کاری برش دهد. در این صورت اگر پنل‌های طولانی‌تری نیاز باشد، قادر به استفاده از سیستم‌های ثبت‌کنندۀ دقیقی هستیم تا لیزر‌برش را تا بی‌نهایت انجام دهیم. ما پنل‌های بلندی به طول ۳۰ یارد را با لیزر‌برش، برش می‌دهیم.
سوهان: برای استفاده از ماشین لیزر‌برش در طراحی داخلی، باید سایز تجهیزات را مدّ‌نظر قرار داد. اگر طرّاح، برای تزئینات، دیوار بسیار وسیعی در اختیار دارد، لازم است که عرض آن را به  ۵۱ w نوار تقیسیم کند. هنگامی‌که برای هر فایل، روی نوار‌های درازی کار می‌کنیم، در حقیقت فایل را به ۶۳ یا قطعات کوچک‌تری تقسیم می‌کنیم.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران