لطفا منتظر بمانید

نکاتی برای برش لیزری کارت تجاری

17 بهمن ، 1395
شرکت بین المللی پرسناژ
0 کامنت

کاربرد دستگاه برش لیزر
 من دارای دستگاه برش لیزر هستم، قصد دارم هر چیزی را که به فکرم میرسد، ذره ذره کنم. یکی از بهترین مواردی که میتوان در آن از برش لیزر بهره گرفت، ایجاد کارت های تجاری (بیزنس کارت )است. من تصمیم گرفتم که این کار را امتحان کنم و ببینم که در این راستا چه کارهایی میتوانم انجام دهم.
مفهوم برش لیزری کارتهای تجاری، موضوع چندان جدیدی نمیباشد. من سالها پیش آن را در Hiva13 –  یک هکر اسپیس در سینسیناتی اوهایو – و ویرایشگر ساخت دیجیتالمان، مت استالتز، دیده بودم که از برش لیزر برای ساخت کارتهای تجاری خود استفاده میکردند.
استفاده از دستگاه های برش لیزری در تولید بیزنس کارت
با خود فکر کردم که واقعا نیاز دارم که کارت تجاری خود را کمی متفاوت از کارتهای دیگران ایجاد نمایم. اکثر کارتهایی که من تا کنون دیده بودم مانند کارهای مت، یک روکش چوبی نازک بودند که اطلاعات روی آنها حک شده بود. البته مدل های دیگری نیز هستند که متشکل از لایه های مختلف میباشند و دنده هایی درون انها جای گرفته که این نوع کارتها مستلزم مونتاژ میباشند. من تصمیم گرفتم که کاری مابین این دو مدل ایجاد کنم. کارتی که تنها در یک تکه برش میخورد اما برای اینکه جالبتر باشد، میتواند به حالت های مختلف تبدیل شود. من قصد داشتم کارتی بسازم که در قسمت برش تا بخورد تا خط برش کارت نمایان نگردد.
کار با دستگاه برش لیزر
در اینجا ۳ نکته را که در حین استفاده از ماشین لیزر برش جمع آوری کردم، برای شما بازگو میکنم.
در هنگام برش زبانه های کوچکی بسازید
من قسمتی را میخواستم که در آن، سر ربات برشگر Makey برای برش ازاد باشد. این کار را با برش در تمامی جهات و گذاشتن ۳ زبانه کوچک انجام دادم. چیزی که یاد گرفتم این بود که اگر زبانه از نیم میلیمتر بلندتر باشند، برش آن بسیار سخت میشود و موجب لفاف شدن کارت میگردد. البته من آن زبانه ها را اندازه نگرفتم و این کار را چشمی انجام دادم.

مواد خود را طراحی کنید

 

اکثر مردم برای برش لیزر کارتهای تجاری خود از چوب استفاده میکنند. مت استالتز- ویرایشگر ساخت دیجیتال ما- استفاده از روکش های چوبی را پیشنهاد نمود. من میخواستم کارتی طراحی کنم که از نیمه قابل خم کردن باشد. از روی کنجکاوی، این طرح را روی یک قطعه ۳ /۳۲ از چوب بالسا امتحان نمودم. اما کارت از وسط شکست. دسته کارتهای ضخیم ( کاغذهای سنگین وزن) عالی کار میکنند.
اگر قرار بود از چوب استفاده کنید، مستلزم آن بودید که طراحی خود را تغییر دهید و از یک ” لولای زنده” استفاده نمایید. که یک ایده بسیار حیرت انگیز و طراحی کاملا متفاوتی است اما فضای زیادی را اشغال میکند.

آزمایش هایی با سرعت برش لیزری

مانند هر پروژه دیگر، نیاز دارید که سرعت و قدرت کارتان را به محک آزمایش بسپارید. کاغذ بسیار بی رحم است و به اسانی میسوزد و از بین میرود. من یک لیزر ۴۰ واتی دارم و با سرعت ۳۰۰% در قدرت ۱۰% حکاکی میکنم. بعد با سرعت ۱۰۰ % و قدرت ۶۰% برش میزنم. زمانیکه کاغذها نازک باشند، برش ها پاره پاره و زشت میشوند . اما اگر از کاغذهای ضخیم استفاده کنیم برش بسیار عالی میشود. ازمایش بسیار مهم است.
به یاد داشته باشید که سرعت و قدرت تنها برای ایجاد برش های تمیز نیستند . رنگ قلم زنی شما نیز بسته به قدرت و سرعت تغییر میابد. هر چه لیزر برای مدت زمانی طولانی تر به کاغذ ضربه بزند، کاغذ تیره تر میشود. بنابراین کاهش همزمان قدرت و سرعت سبب تیره تر شدن حکاکی میگردد. و در عین حال ممکن است سبب سوزاندن کاغذ نیز بشود.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران