لطفا منتظر بمانید

خواص و انواع حکاکی لیزری چوب

18 فروردین ، 1398
شرکت بین المللی پرسناژ
0 کامنت

چوب از ابزارهای اولیه سودمند انسان برای پیشرفت زندگی است و جایگاه برجسته‌ای در اقتصاد جهانی دارد. اگرچه چوب محکم است اما به سادگی قابل بریدن می باشد . امروزه چوب در فضای داخلی ساختمان و تزیین نمای بیرونی ساختمان بسیار استفاده می شود. برش و حکاکی چوب یکی از پرطرفدارترین کاربردهای دستکاه  لیزر می باشد زیرا می تواند بسیاری از پروژه های مختلف را پوشش دهد. از برش چوب جهت تولید کابینت تا ساخت قاب عکس از دستگاه های لیزر حکاکی استفاده می شود.

چگونه مناسب ترین چوب برای حکاکی لیزری را انتخاب کنیم؟

انواع مختلفی از چوب وجود دارد و چوب یکی از محبوب ترین متریال ها برای حکاکی و برش لیزر است. از آنجا که چوب ماده طبیعی است، برخی ناسازگاری وجود دارد که می تواند حکاکی لیزری چوب را به یک چالش تبدیل کند. حتی در حین حکاکی انواع مشابه چوب (با تنظیمات مشابه در سرعت و قدرت)، نتایج حک لیزری متفاوت خواهد شد. اگر قصد دارید چوب را به عنوان ماده اولیه خود و یا در تولید محصولات برای حکاکی لیزر استفاده کنید  این مورد را مد نظر داشته باشید .

برای حکاکی لیزری غیرفلزات گونه های بسیار متفاوتی از چوب وجود دارد، بعضی از آن ها برای لیزر حک مناسب تر هستند. بر خلاف کاغذ که رنگ حکاکی را به راحتی می توانید دستکاری کنید، رنگ حک محصولات چوبی با لیزر تغییر نمی کند. رنگ حکاکی لیزری همیشه رنگ چوب را دنبال می کند. به این ترتیب، رنگ چوب به شما اجازه می دهد تا نتیجه عالی را به دست آورید. رگه های روی چوب جزئیات حکاکی عکس ها را از بین می برد. هنگام تهیه چوب توجه داشته باشید چوبی را برای حک لیزر کنید، که دارای رگه های کم بوده و سطح چوب صاف و یکپارچه باشد. چوب‌های مصنوعی شامل تخته چند لایی، نئوپان، تخته فیبرها، روکش چوب،  MDF، تخته سه لا، و چوب های طبیعی شامل چوب درخت گیلاس، چوب درخت زیتون، چوب درخت گردو، چوب درخت توسکا، ، چوب درخت افرا و ... می باشد.

لیزر CO2، تکنولوژی است که بالاترین کیفیت حکاکی، سرعت و دقت بر روی چوب دارد و در نهایت سودآوری بالایی را ارائه می دهد. از مزایای دستگاه لیزر پرسناژ این است که عملیات لیزری مختلف را در یک مرحله انجام می دهد. با استفاده از دستگاه لیزر چوب می توانید لوگو محصول خود را بر روی محصول چوبی حکاکی نمایید و  شخصیت کلی محصول تجاری را تحت تاثیر قرار دهد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران