لطفا منتظر بمانید

دستگاه ليزر برش آلومینیوم

18 اسفند ، 1397
شرکت بین المللی پرسناژ
0 کامنت

نحوه عملکرد دستگاه برش لیزری آلومینیوم

آلومینیوم فلزی بسیار سبک و با قابلیت شکل پذیری خوب است که در مقابل خوردگی دارای مقاومت بالایی می باشد. ورق آلومینوم در بسیاری از صنایع از جمله صنایع ساختمانی،  لوازم خانگی، وسایل آشپزی ، پلاک سازی، صنایع هوا فضا، صنعت حمل و نقل، و سایر صنایع قابل استفاده می باشد. ورق آلومینیومی قابل انعطاف است و به آسانی خم می شود. آلومینیوم فلزی سبک و دارای سطح براق است که و در برابر زنگ‌ زدگی از مقاومت بالایی برخوردار است و برای استفاده از آلومینیوم، احتیاج به برش آلومینیوم می‌باشد . مدرنترین ابزار برای برش آلومینیوم، دستگاه برش لیزر می باشد.

دستگاه برش لیزر جهت برش انواع قطعات فلزی یا غیر فلزی استفاده می شود. اگر چه عملیات برش فلز به طور سنتی از فرآیندهای مکانیکی یا دستی استفاده می کند، برش لیزر می تواند یک گزینه قابل قبول، موثر و با هزینه ای مناسب برای تولیدات فلزی باشد. . ماشین های برش ليزر در برش انواع مختلف فلز بسیار موثر هستند. تجهیزات لیزری نسبت به دستگاه های برش سنتی، طراحی و کاربرد متفاوتی دارند. به عنوان مثال، برش لیزری تماس مستقیم با مواد ندارد، لیزر تکیه بر منابع انرژی دارد و به طور کلی دقت را به حداکثر می رساند. تکنولوژی لیزر ویژگی های منحصر به فردی دارد که بر کیفیت برش لیزری تاثیر می گذارد.

ورقها یا صفحات فولادی ضخیم، معمولا با دستگاه های لیزری CO2 برش داده می شوند زیرا این دستگاه ها دارای قدرت بیشتری نسبت به سایر مدل های لیزری می باشند. به طور کلی، ورق فولاد ضخیم، قدرت بیشتری برای برش آن مورد نیاز است. میزان برش مطلوب ورق ها تا حد زیادی نسبت ضخامت ورق و مقاومت به پرتو لیزر دارد. لیزر برای طیف وسیعی از مواد اجرا می شود به طوری سیستم های برش لیزری در تولید، باعث بهره وری در هزینه های برش آلومینیوم می شود.

دستگاه ليزر برش آلومینیوم

مزایای برش لیزر آلومینیوم

دستگاه برش لیزری آلومینیوم دارای مزایایی بسیاری می باشد از جمله  مزایای استفاده از لیزر، قابیلت اجرای طرح های خلاقانه و پیچیده، انعطاف‌پذیری، دقت بسیار بالا، سرعت بالا، هزینه تولید پایین، اجرای برش‌های تکراری یکسان، کیفیت بالای برش لبه، ضایعات و پرتی کم ، تولید هم‌زمان محصولات با ضخامت یکسان بصورت همزمان را می توان نام برد. استفاده از برش لیزری آلومینیوم باعث می‌شود برشکاری با دقت و سرعت بالا و قیمت بسیار مناسب انجام شود.

دستگاه برش لیزری فلزات انواع ورق‌های فلزی شامل:

  • آهن
  • مس
  • گالوانیزه
  • استیل
  • برنج
  • آلومینیوم
  • آلیاژهای مختلف را با توجه به حداکثر ضخامت، سختی و نوع ورق برش می دهد.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران