لطفا منتظر بمانید

حکاکی لیزری و مزایای آن

18 فروردین ، 1398
شرکت بین المللی پرسناژ
0 کامنت

حکاکی لیزری چیست؟

کلمه "لیزر" مخفف عبارت تقویت نور با انتشار ناشی از انتشار تابش است. پرتو نور لیزر از طریق آینه ها منعکس می شود که پرتو لیزر را از طریق یک لنز فوکوس به سمت پایین هدایت می کند. پرتو لیزر طوری طراحی شده است تا نور را به گرما و در نقطه دقیق متمرکز کند.
ایجاد نقوش و برجستگی بر روی انواع سطوح فلزی و غیرفلزی مطابق با طرح دلخواه به معنی حک می باشد که در گذشته توسط ابزارهای دستی انجام می شد و امروزه در حوزه صنعت از دستگاه های لیزری انجام می شود.‏ از جدیدترین شیوه های حکاکی، ماشین های لیزری حک و برش می باشد که این ماشین آلات تحول بزرگی در حوزه صنعت ایجاد کرده است. دستگاه های حک و برش لیزری بر روی کلیه سطوح فلزی و غیرفلزی نظیر چوب، شیشه، پلیمر، پلکسی گلس، پارچه، کاغذ، استیل، آلومینیوم، برنج، مس، آهن قابل اجرا می باشد. حک لیزری در صنایع ماکت سازی ، تزئینات ، دکوراسیون داخلی، هدایای تبلیغاتی، تابلوسازی، بدلیجات و ... مورد استفاده قرار می گیرد.

حکاکی لیزری یا لیزرمارکینگ جهت حک بر روی مواد مختلف می‌باشد. حکاکی لیزری با گرما و تابش اشعه لیزر بر روی سطح مواد طرح‌های دلخواه ایجاد می‌شود. از مهمترین مزایای حکاکی لیزری می توان به دقت، ظرافت، سرعت ‏وکیفیت بالای حک لیزر در اجرای حکاکی لیزر نام برد. حک لیزر، جزو جدیدترین شیوه های حکاکی است که بسیار به کار می رود و قابلیت پیاده سازی نقوش و طرح های پیچیده با کمترین هزینه را  دارد.

حکاکی لیزری

مزایا دستگاه لیزر 

قابلیت ثبت جزییات پیچیده، قابلیت استفاده بر روی انواع مواد و محصولات، قیمت اجرای پایین، قابلیت لیزرکاری انواع طراحی‌های خاص و زیبا، قابلیت تکرار بسیار بالا، سرعت بالا در حک لیزر، امکان حکاکی طرح‌های متنوع و پیچیده با بالاترین دقت و ظرافت، سهولت کار با دستگاه لیزر پرسناژ، دوام و ثبات از مزایای دستگاه  لیزر می باشد.

دستگاه حک لیزر CO2 در صنایع زیر بسیار پرکاربرد می‌باشد:

  • تبلیغات- کارت ویزیت، خودکار، جاکلیدی، یادبود و...
  • صنعت چرم- کیف، کفش و ...
  • حکاکی عکس روی شیشه، پلکسی، چوب، سنگ و ...
  • کارت عروسی- مقوایی، کاغذی، چوبی و...
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران