لطفا منتظر بمانید

برش لیزری فلزات به چه نحوی انجام می شود

18 فروردین ، 1398
شرکت بین المللی پرسناژ
0 کامنت

برش لیزری چیست؟

برش لیزر تکنولوژی است که از اشعه لیزر برای برش متریال های مختلف استفاده می‌شود. برش لیزر بوسیله  تابش اشعه لیزر بر روی اجسام انجام می‌شود. امروزه استفاده از دستگاه برش لیزری در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.  این تکنولوژی نوین مزایای بسیاری دارد. سرعت کار در برش لیزری از دیگر روش‌ها به مراتب بالاتر می‌باشد. تقریبا اکثر فلزات را می‌توان با استفاده از لیزر برش انجام داد اما فلزاتی مانند فولاد، آهن، استیل، برنج، فولاد و آلومینیوم بیشترین کاربرد را در برش با لیزر فلزات دارند.

سرعت بالای برش لیزر، دقت زیاد و ظرافت عالی، برش دقیق لیزری، برش طرح‌های متنوع، سهولت کار با دستگاه برش لیزر از مزایای برش لیزری می باشد. برش لیزر برشی بسیار دقیق است و خطایی ندارد به همین منظورکاربرد دستگاه برش لیزر بسیار گسترده است و برای متریال های مختلفی و در صنایع گوناگون قابل استفاده می باشد.

برش لیزری فلزات

در صنایعی نظیر پزشکی، پلاک سازی، زیورآلات، تبلیغات، دکوراسیون، صنایع خودرو سازی، مهندسی، تابلو سازی، صنایع نظامی  و …  برش لیزری فلزات کاربرد دارد. برش لیزر فلزات جهت برش بر روی ظروف فلزی، برش محصولات تزئینی،  برش و ساخت بدلیجات فلزی،  ساخت آثار هنری و تزئینی فلزی استفاده می شود.

دستگاه های برش لیزر در سایزهای متفاوتی موجود است که با توجه به کاربرد و صنعت مورد نیاز قابل انتخاب می باشد. برای انتخاب نوع دستگاه لیزر برش پرسناژ، علاوه بر نوع مواد و متریال جهت برش لیزری می بایست به فضای کار  نیز توجه کرد. دستگاه های برش لیزر، با قدرت و توان های متفاوت در بازار موجود است و با توجه به نوع و ضخامت متریال قابل انتخاب است. دقت بسیار زیاد و انعطاف پذیری بالا از مزایای دستگاه لیزر است. لبه‌های برش خورده فلزات توسط دستگاه لیزر، صاف و یکنواخت و بدون رنجه است. محاسبه قیمت خدمات برش لیزری فلزات به عوامل زیادی نظیر طرح، تعداد خروجی، ضخامت ورق و نوع متریال دارد. با توجه به  تیراژ و تعداد خروجی قطعات، هزینه خدمات برش لیزر متغیر است. از پسوندهای قابل قبول جهت دستگاه برش لیزری cdr ,dwg  ,plt ,dxf را می توان نام برد.

 مزایای استفاده از دستگاه های برش لیزر :

  • سرعت و دقت بسیاربالا برش لیزر.
  • ظرافت و کیفیت عالی برش لیزری.
  • برش لیزر طرح های ساده و پیچیده.
  • قابلیت برش لیزری سفارشی.
  • برش طرح های تکراری بدون نیاز به کلیشه و الگو.
  • هزینه تولید پایین.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران