لطفا منتظر بمانید

کاربرد لیزر در فشن و مد

19 فروردین ، 1398
شرکت بین المللی پرسناژ
0 کامنت

حکاکی و برش لیزری در صنعت مد و فشن

هر شخص سبک خاصی برای انتخاب پوشش و انتخاب شیوه های گوناگون در مد دارد. لیزرها می توانند به مد جنبه های شخصی سازی شده را اضافه نمایند. با استفاده از مارک لیزری، شاهد تولید در زیورآلات و جواهرات متنوع هستیم. لیزر به طرز شگفت انگیزی برای برش انواع زیورآلات نظیر آویز گردنبند، گوشواره، دستبند، پابند و ... کاربرد دارد.
صنعت مد و با استفاده از فن آوری های نوین لیزر در بین طراحان بسیار رایج می باشد. طراحان لباس برای انواع پارچه از برش لیزر برای طرح ها و سبک های مختلف استفاده می کنند. امروزه برش و حکاکی پارچه در حال افزایش می باشد، از تولید انواع شلوار و کفش های سفارشی تا برش تی شرت، مانتو، روسری ، لیزر تبدیل به ابزاری محبوب در صنایع پوشاک و جواهرات شده است.
لیزر ابزاری بسیار کاربردی برای صنعت مد است. لبه های برش الگوهای پارچه بسیار تمیز است علاوه بر این با استفاده از حکاکی لیزری، می توان اثری متفاوت را به دست آورد. این به این معنی است که محصول نهایی کاملا متفاوت از روش های دیگر می باشد. برش لیزری غیرفلزات به طراحان مد قابلیت اجرای ایده های خود را می دهد. با استفاده از لیزر حکاکی، انواع جلوه های بصری و عناصر ظریف را می توان تنها با چند مرحله خلق کرد. طرح ها را می توان به راحتی در هر زمان و همیشه با همان کیفیت و ظاهر اولیه بازتولید کرد. لیزر حکاکی و برش در ساخت الگوهای برش، صنعت نساجی،لباس، دامن، شلوار، مانتو، روسری، بلوز، کفش، کیف، انواع زیورآلات بسیار کاربردی می باشد.

کاربرد لیزر در صنایع:

  • صنعت طراحی مد
  • صنعت پوشاک
  • صنعت جواهر سازی
  • صنعت بدلیجات

حکاکی و برش لیزری تصاویر با فرمت bitmap و خطوط برداری با فرمت Vector   اجرا می شود. نرم افزار AutoCAD، Adobe Photoshop و Corel Draw از جمله نرم افزارهای کاربردی در لیزرکاری در صنعت مد و فشن می باشد. با اسکن تصاویر و طراحی فایل های دیجیتال از قابلیت های دستگاه برش و حکاکی لیزری استفاده می شود.

لیزرها به خاطر دقت و ظرافت در اجرا طراحان را جذب می کنند زیرا براحتی می توانند شکل های کاملا بی نظیر و پیچیده ای را اجرا نمایند. مزیت دیگر لیزر قابلیت تکرارپذیری 100٪ نقوش و طرحهای پیچیده، انواع آرم یا نام تجاری است در نتیجه برش لیزری انواع پارچه در بیشتر موارد بسیار سودمند است.



 
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران