لطفا منتظر بمانید

برش لیزری چیست

15 اردیبهشت ، 1398
شرکت بین المللی پرسناژ
0 کامنت

برش لیزری

لیزر برش تکنولوژی است که از اشعه لیزر جهت برش فلزات و غبرفلزات استفاده می شود. امروزه این فناوری نوین در زمینه صنعت بسیاراستفاده می‌شود. برش لیزری قسمتی از جسم مورد نظر را برش می زند به عبارت دیگر قسمت مورد نظر یا آب می شود یا می‌سوزد یا تصعید می‌شود. بخش برش خورده توسط فشار هوا از جسم مورد نظر جدا می شود و در نهایت خروجی کار و کیفیت برش بسیار عالی می باشد.

لیزر انواع مختلفی دارد که امروزه در صنعت برش فلز و غیر فلزات بسیار مورد استفاده بوده و کاربردی می باشد. در لیزر صنعتی از دو نوع لیزر گازی و لیزر جامد استفاده می شود. لیزر بیشترین کاربرد را در صنعت دارد و ازمحبوب ترین لیزرها می باشد. لیزر برای برش و حکاکی انواع مواد مانند چوب، پلکسی گلاس، مولتی استایل، پلاستیک، کاغذ و مقوا، اکریلیک، پارچه و ... استفاده می شود. لیزر صنعتی یاگ برای حکاکی و برش فلزات نظیر استیل، آهن، آلومینیوم، طلا، برنج و ... کاربرد دارد.

برش لیزری چیست

دستگاه های لیزر با استفاده ازکامپیوتر و توسط نور لیزر برش لیزری، حک لیزری و ... را انجام می دهند. دستگاه های لیزر مزایای زیادی دارند : سرعت بالای حک و برش لیزری، خروجی های کاملاً یکسان، دقت بالا، استفاده از کامپیوتر و ... از محاسن استفاده از دستگاه لیزر حکاکی و برش می باشد. امروزه صنعتگران در اکثر حوزه ها  در تلاشند تا روش‌هایی سریع، قابل اطمینان و مقرون به صرفه را در صنف خود مورد استفاده قرار دهند . لیزر  انتخاب مناسبی برای صنعتگرانی است که کیفیت را مد نظر دارند. دستگاه های برش و حکاکی لیزر در صنایع مختلفی مثل صنایع نظامی، دکوراسیون داخلی، تبلیغات، پزشکی، نساجی، طلا و جواهر، کیف و کفش، مهندسی و... کاربرد دارد پیشنهاد می شود قبل از انتخاب و دستگاه لیزر، از توان و کاربردهای دستگاه‌های موجود در بازار شناخت حاصل نموده و طبق نیاز صنعت خود و قابلیت‌های دستگاه مورد نظر خریدار خود را نهای نمایید. با کمک فناوری لیزر برش و حکاکی محدودیتی برای تولید و خلق طرح های ظریف و پیچیده بر روی مواد مختلف وجود نخواهد داشت.

مزایای حکاکی و برش لیزری

  • تبدیل سریع طرح های اولیه به محصول نهایی.
  • حکاکی و  برش لیزری طرح های بسیار پیچیده.
  • سرعت بسیار بالای حکاکی و  برش لیزری.
  • ظرافت و دقت بالا حکاکی و  برش لیزری.
  • کیفیت ثابت حکاکی و  برش لیزری.
  • کاهش قیمت و افزایش سرعت تولید.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران