لطفا منتظر بمانید

برش لیزری استیل

برش لیزری استیل

برش لیزری استیل | خدمات برش ورق استیل با دستگاه برش لیزر
برش لیزری استیل | خدمات برش لیزری ورق استیل نازک و ضخیم با بهترین دستگاه برش لیزری فلزات استیل. برش لیزری فلزات مختلف از جمله استیل در شرکت پرسناژ

برش لیزری تکنولوژی برش مواد مختلف به وسیله اشعه لیزر می باشد و عموما در بخش تولیدی صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع برش، یکی از معمول ترین روش ها برای پردازش مواد به شمار می رود. از قابلیت های این تکنولوژی می توان به ایجاد برش های دقیق، آب کردن، سوزاندن و یا تبخیر محدوده گسترده ای از مواد از جمله استیل ضد آب، آلومینیوم و ... اشاره کرد.

برش لیزری

برش لیزری از طریق هدایت اشعه پر قدرت لیزر به وسیله آینه و عدسی های موجود در دستگاه انجام می شود. استفاده از مجموعه ای از آینه ها و عدسی ها، موجب تمرکز پرتو لیزر شده تا برش لیزری به دقیق ترین حالت ممکن انجام شود. همانطور که اشاره شد، لیزر توانایی برش انواع مختلفی از مواد را دارد. موادی از قبیل چوب، فلز، استیل ضد آب، پلکسی، پارچه، چرم و ... به راحتی به وسیله لیزر برش خورده و یا حکاکی می شوند. لیزر با بالا بردن حرارت سطح یک ماده موجب تبخیر یا ذوب شدن آن قسمت شده و در نهایت برش لیزری انجام می شود. با استفاده از لیزر نیازی به حرکت دادن و تغییر موقعیت ماده مورد نظر نمی باشد. در نتیجه خراشی بر روی سطح مواد مورد استفاده ایجاد نمی شود. 

برش لیزری استیل

استیل ضد آب یکی از مواد پرکاربرد جهت برش لیزری می باشد. با توجه به ویژگی های این فلز، از انواع لیزرها برای برش آن استفاده می شود. این فلز قابلیت جذب بالای نور مادون قرمز را داشته و برش آن با لیزر بسیار سریع، دقیق و صاف انجام می شود. لیزر توانایی برش، حک و علامت گذاری ورقه های استیل با ضخامت های متفاوت در کمترین زمان و دقت بسیار را دارد. در واقع چون برش لیزری استیل بسیار یکنواخت، صاف و دقیق انجام می شود، تأثیر منفی بر روی ورقه های استیل یا دفرمه شدن آن ندارد. با ایجاد تنظیمات درست و بهینه دستگاه لیزر کیفیت برش لیزری همواره عالی خواهد بود. با استفاده از لیزر CO2 می توان ورقه های ضخیم تری از استیل را برش زد. این لیزر توانایی برش ورقه های استیل  1 میلیمتر را با سرعتی بالا (حدود 18 متر در دقیه) دارد. معمولا برای برش قطعات ریزتر این فلز از لیزر فایبر استفاده می شود. لیزر فایبر توانایی برش قطعاتی با عرض برش 20 میکرون را دارد. 

 مزیت های استفاده از تکنیک برش لیزری استیل

برش لیزری دو بعدی (2D) استیل ضدآب

سرعت بالای عملیات برش، کیفیت عالی لبه های برش و گرما دادن ناحیه کوچکی از ماده اولیه برش لیزری دو بعدی را به روشی معمول برای انواع محصولات تبدیل کرده است. برش انواع بلندگو های خانگی، چاقو، تیغ جراحی و ارّه از جمله موارد استفاده استیل ضد آب می باشد که از طریق برش لیزری 2بعدی ساخته و پرداخته می شوند. با توجه به سرعت بالای این فرایند می توان محصولات زیادی را در کمترین زمان تولید کرد.

برش لیزری سه بعدی (3D) استیل ضد آب

قطعات سه بعدی از جنس استیل ضد آب از قبیل انواع لوله که در معماری و ساختمان سازی استفاده می شوند، با استفاده از تکنولوژی برش لیزری 3D با صرف زمان و هزینه کم قابل تولید هستند. 

کاربرد استیل ضدآب

استفاده از استیل ضد آب در ساختمان سازی و معماری در دوران هنر مدرن باب شد. یکی از مشهورترین بناهایی که از این فلز در ساخت نمای آن استفاده شده است، ساختمان کرایسلر (Chrysler) در نیویورک می باشد. استیل ضد آب به خاطر داشتن ویژگی هایی چون استحکام، انعطاف پذیری و مقاومت در برابر خوردگی در ساختمان سازی مدرن مورد استفاده قرار می گیرد. این فلز در بیرون از ساختمان و روی نمای برج ها یا حتی در فضای داخلی خانه ها به کار برده می شود. استیل ضد آب همچنین در صنعت خودرو سازی استفاده بسیاری دارد. این فلز برای نخستین بار در سال 1930 توسط کمپانی فورد و برای تولید قسمت هایی از خودرو مورد استفاده قرار گرفت. در ابتدا از استیل ضدآب بیشتر در سیستم اگزوز، گاز و دنده ها استفاده می شد اما امروزه، با توجه به نگرانی های زیست محیطی، صنعتگران در از این فلز در ساختمان خودرو و دیگر بخش های آن به وفور استفاده می کنند. 
استیل ضد آب، ماده بسیار مناسبی برای محیط های مرطوب به شمار می رود. این فلز به راحتی استریلیزه شده و در مقابل خوردگی و زنگ مقاوم می باشد. به همین دلیل است که استفاده از استیل ضد آب در ساخت ابزار و تجهیزات پزشکی بسیار متداول می باشد.  یکی دیگر از موارد استفاده از استیل ضد آب در صنایع شیمیایی، نفت و گاز می باشد. در واقع این فلز به خاطر مقاومت زیاد در مقابل خوردگی و تغییر شکل در حرارت بالا، ماده ای مناسب برای ساخت تجهیزات مورد استفاده در این صنایع می باشد. 
این فلز در وسایل و تجهیزات آشپزخانه نیز کاربرد فراوان دارد. از نوع استیل با درجه هدایت گرمای کمتر در ساخت دستگیره، گوشه های تیز یا لبه چاقو استفاده می شود. از دیگر انواع استیل در ساخت اجاق گاز، گریل، سینک ظرفشویی، یخچال و فریزر و ... استفاده می شود. همچنین امروزه از این فلز در ساخت انواع زیورآلات، هدایای تبلیغاتی و یادبود استفاده می شود. قیمت مناسب، استحکام و انعطاف پذیری بالای این فلز موجب شده تا در قسمت های مختلف زندگی ما کاربرد داشته باشد. 

خدمات مرتبط با برش لیزری فلزات
نظرات و امتیاز کاربران
امتیاز کاربران برای این صفحه | امتیاز 3/3از 5 (از 53رای)
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران