لطفا منتظر بمانید

برش لیزری پلکسی گلاس

برش لیزری پلکسی گلاس

پلکسی گلاس (ورق طلق یا آکریلیک)
یکی از موارد که دستگاه های لیزر به خوبی آن را برش می دهد پلکسی گلاس است. طلق یا پلکسی گلاس با اسامی مختلفی نامیده می شود که عبارتند از: طلق، اکریلیک، پلی اکریلیک و پلکسی. این ماده به خاطر زیبایی، مقاومت، سبکی و شفافیت، در سال های اخیر در زمینه های مختلف کاربردهای متنوعی پیدا کرده است. از خدمات برش لیزری پلکسی گلاس برای ساخت تندیس ها، لوح های یادبود، دکوراسیون غرفه های نمایشگاهی، ویترین مغازه و فروشگاه ها، تابلوهای تبلیغاتی، قطعات خاص صنعتی و همچنین ظروف خانگی استفاده می شود.
این ماده با ضخامت های مختلف ( بین ۱ تا ۳۰ میلی متر ) در بازار موجود است و ضخامت های بالای ۳۰ میلی متر نیز با کمی جستجو قابل دسترسی خواهند بود قیمت برش پلکسی گلاس مناسب است. نحوه برش پلکسی گلاس بستگی به دستگاه برش پلکسی گلاس دارد که می تواند طلق را به اندازه و ابعاد مختلف برش بدهد.

دستگاه لیزر CO2 ابزاری مناسب برای برش و حک انواع پلکسی گلاس به شمار می آید. این دستگاه با دقت  و سرعت بالا، توانایی برش و حک انواع پلکسی (ضخامت، ماده اولیه و شکل) را دارد. استفاده از این فناوری در بخش تبلیغات و تولید انواع محصولات اهمیت بسیاری دارد. این تکنولوژی در این بخش در زمینه های  زیر مورد استفاده قرار می گیرد:
تکنولوژی تبلیغات
استندهای مغازه و نمایشگاه 
مدل و سازه های معماری
حروف و کلمات
تابلوهای راهنما
هدایا و یادبودهای اکرلیکی

لیزر توانایی برش مواد سختی چون صفحات استیل و فولاد، پلاستیک و اکریلیک را به راحتی دارد. برش لیزری تنها یکی از کاربردهای دستگاه لیزر به شمار می آید. از کاربردهای دیگر لیزر می توان به حکاکی و نشانه گذاری بر روی مواد مختلف اشاره کرد. اگر در نظر دارید تا قطعاتی ظریف و طرح هایی پیچیده را روی صفحات اکریلیک برش بزنید، بهترین گزینه استفاده از پرتوی لیزر می باشد. این اشعه بر خلاف ابزارهایی مانند اره یا دریل تماس مستقیم با ماده بر قرار نکرده و تنها با بالا بردن حرارت در نقاطی مشخص موجب تبخیر و در نهایت برش صفحات پلکسی می شود. به همین دلیل است که قطعات برش خورده با لیزر بسیار ظریف بوده و لبه برش نیز دقیق و صاف خواهد بود. از آن جایی که لیزر با در حین برش و حک مواد مختلف تماس مستقیم برقرار نمی سازد، در طول زمان موجب سایش و از بین رفتن مواد اولیه نیز نمی شود. این ویژگی موجب شده تا بسیاری از شرکت های تولیدی و صنعتی برای ساخت قطعات و محصولات اکریلیکی دستگاه لیزر را جایگزین روش های سنتی و دستی بکنند. 

– ساخت انواع کالاهای تبلیغاتی
– ساخت تندیس و لوح های تقدیر
– ساخت ویترین با پلکسی گلاس (مورد استفاده در طلافروشی ها، موبایل فروشی ها و …)
– ساخت استندهای نمایشگاهی جهت نگهداری و نمایش کاتالوگ ها
– ساخت سرویس بهداشتی( آینه، جاصابونی، جالیوانی، جاحوله ای، اتاژور )
– ساخت برخی از انواع لوازم التحریر مانند جاخودکاری، جامقوایی و …
– ساخت ساعت های تبلیغاتی
– ساخت ماکت با قطعات پلکسی گلاس
– ساخت قطعات صنعتی
– ساخت تابلوهای لیزری و …
-امکان برش لیزری طرح های بسیار پیچیده
-امکان برش با سرعت بسیار بالا
-لبه های برش خورده صاف، شفاف و بدون اعوجاج
-امکان برش و حک لیزری با ظرافت و دقت بالا
-عدم نیاز به گیره و نگه داشتن صفخات اکریلیکی در حن برش لیزری
-ضایعات و تراشه های کمتر به دلیل عدم تماس لیزر با صفحات اکریلیکی
-آلودگی ها محیطی (آلودگی هوا و زباله) کمتر
-کیفیت ثابت برش
خدمات مرتبط با برش لیزری غیر فلزات
نظرات و امتیاز کاربران
امتیاز کاربران برای این صفحه | امتیاز 4/5از 5 (از 52رای)
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران