لطفا منتظر بمانید

ابداع لیزر جدید صنعتی

28 فروردین ، 1396
شرکت بین المللی پرسناژ
0 کامنت
دانشمندان دانشگاه ورشو نوعی لیزر صنعتی جدید را ساخته اند که قادر است پالسهای بسیار کوتاه نوری را حتی در شرایط بسیار سخت خارجی تولید نماید.
این ترکیب منحصر بفرد و دقیق بخاطر این است که تمام مرحله تولید پالس لیزری از طریق یک فایبر اپتیکال که بصورت ویژه انتخاب شده است، انجام میگیرد.
ظاهر آن تقریبا کم رنگ بنظر می رسد: یک جعبه مستطیل شکل و صاف. این وسیله کوچک، اولین
لیزر پالسی از گونه خود است که میتواند پالسهای نوری بسیار کوچک تحت شرایط آب و هوایی حاد تولید نماید.
استقامت چشمگیر این لیزر در برابر عوامل خارجی بدلیل وادار کردن همه لیزرهای تولید شده برای انجام عمل خود به صورت فعال در فایبر اپتیک میباشد.
عمر این پالسها در حدود چند میلیونیوم از یک بیلیونیوم یک ثانیه میباشد. لیزرهایی که برای تولید چنین پالس هایی استفاده می شوند، معمولا به یک رزوناتور اپتیک و یک ست آئینه دقیق نیاز دارند که در برابر شرایط بیرونی حساس باشد. دستگاه برش لیزری که در این دانشگاه ساخته شده است، آئینه ندارد ولی مجهز به فایبر اپتیک است. پالسهای بسیار کوتاه مستقیما در کابل فایبر اپتیک تولید میشود. طول موج نور نزدیک به ۱۰۳۰ نانومتر است. این فایبر منعطف است و بنابراین میتواند به راحتی به نقاطی که برای تکنیکهای سنتی قابل دسترسی نیستند، وارد شود. این نوع لیزر بدلیل سادگی وسیله ای ارزان نیز میباشد. از آنجایی که این وسیله در شرایط بسیار سخت کار میکند، برای مصارف صنعتی بسیار مناسب است. این لیزر برای ایجاد حفره های بسیار کوچک با لبه های ظریف یا برش پنلهای خورشیدی و حک بر روی اجسام سخت یا ارزشمند مانند الماس کاربرد دارد. از کاربردهای دیگر آن در اسکنرهای فرودگاه، ساخت تجهیزات پزشکی و غیره میباشد.
این نوع لیزر مزیتی بر روی وسایل لیزری که پالس بلندتری تولید می کنند دارد: حرارتی که بر روی جسم تحت حکاکی وارد میشود، بسیار کم است و به همین دلیل ریسک از بین رفتن رنگ و یا ایجاد شکاف بر روی جسم از بین میرود.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران