لطفا منتظر بمانید

برش لیزری در مد

25 اسفند ، 1395
شرکت بین المللی پرسناژ
0 کامنت

خدمات برش لیزری و کاربرد برش لیزری
برخی از موارد خدمات برش لیزری فلزات و برش لیزری غیر فلزات
دانشجویان دانشگاهی معمولا از تجهیزات برش لیزری برای بهبود طرح ها و پروژه های طراحی مد خود استفاده می کنند. همانطور که هر طراح مدی گواهی می دهد؛ طراحی لباس و سایر اکسسوری ها در برگیرنده موارد بیشتری نسبت به کاغذ است. پارچه بنیان و اساس هر طراحی لباسی است و برش انواع مختلفی از پارچه ها و مواد برای طرح ها و الگوها می تواند فرآیند سخت و دشواری باشد به خصوص زمانی که همه اندازه گیری ها و برش ها باید دقیق باشد. استفاده از دستگاه برش لیزری بیشتر از سایر موارد کارساز و مفید خواهد بود. تغییر تنظیمات برای ایجاد افکت های مختلف بسیار ساده است و همین امر لیزر برش انواع مختلفی از پارچه ها را ممکن می سازد.
گونه های از
سارا اسکوفیلد:
در صنعت مد و فشن، طراحان می توانند از فناوری های جدیدی همچون سیستم های لیزری دسکتاپی و کوچک استفاده کنند. همه کاره بودن و رابط کاربر پسند این نوع تجهیزات به طراحان اجازه می دهد به برش و حکاکی لیزری دقیق تری دست پیدا کنند . سارا اسکوفیلد یکی از طراحان خبره در حوزه مد و لباس است. او به تازگی از دانشگاه فارغ التحصیل شده است و استفاده از دستگاه های برش لیزری Epilog در جنبه های متعددی از فرآیند طراحی به او کمک کرده است.
از برش کامل ورقه های پارچه تا پیگیری و ردیابی الگوها برای ایجاد موارد منحصر به فرد، این سیستم همه کاره به سارا اجازه داده است پروژه های جذاب خود را کامل کند و طرح های زیبایی بسازد. برای اینکه بتواند طراحی لباس های خود را از مفهوم به واقعیت نزدیک کند، از سیستم های برش لیزری Epilog برای پروژه های متعدد طراحی استفاده کرده است. او در این باره می گوید: ما به اندازه کافی خوش شانس هستیم زیرا دانشجویان طراحی می توانند از ماشین های لیزر برش  برای انجام کارهای خود استفاده کنند. من به فناوری لیزری علاقه مند بودم بنابراین شروع به تجربه Epilog 36EXT کردم و راه های متعددی را برای ایجاد طرح های زیبا امتحان کردم. با وجود انواع مختلفی از پارچه ها و سبک ها که او با آن کار کرده است؛ باز هم کار با چنین دستگاهی بسیار ساده و آسان بوده است.
او می گوید: کار من عمدتا ترکیبی از طرح های مختلف است. برخی از مواقع باید مایوی شنا نیز طراحی کنم . اخیرا اکسسوری هایی همچون دستکش، کفش و کیف دستی را نیز طراحی کرده ام.
خدمات برش لیزری
سارا با پارچه های ظریفی همچون ابریشم کار کرده است. به همین خاطر کار با لیزر به او اجازه می دهد دقت بیشتری در برش طرح های خود داشته باشد. این موضوع نشان دهنده توانایی قدرتمند چنین سیستم هایی است. سارا در این باره می گوید: من به دو روش از دستگاه های برش لیزری Epilog استفاده می کنم. اغلب ورقه های کاملی از پارچه را با یک طرح ظریف برش می دهم. همچنین الگوهای مختلفی را با خطوط وکتوری در ادوبی ایلوستریتور ایجاد می کنم و آن را برش می دهم. این یک روش عالی برای ایجاد الگوهایی با طرح های دقیق است.
سارا همچنین دریافته است که توانایی لیزر بسیار گسترده تر از کار با پارچه های طبیعی است. او در این باره نیز می گوید: اخیرا سعی کردم با پارچه های مصنوعی همچون پلی استر نیز کار کنم. انعطاف پذیری حرارتی آنها یکی از مزایای بزرگی به هنگام برش لیزری است زیرا یک لبه ذوب شده ظریف ایجاد می کند.
آکریلیک نیز به خوبی در این مسیر مورد استفاده قرار گرفته است . سارا می گوید: من اخیرا از این دستگاه لیزر برش برای ایجاد پولک دوزی بزرگ خودم استفاده کرده ام. شکل ها را از آکریلیک برش دادم و سپس سوراخ های کوچکی را در نزدیکی لبه ایجاد نمودم. اینکار به من اجازه می داد تکه های لباس را به خوبی به هم بدوزم.
همانند بیشتر دانشگاه ها،RMIT نیز ارزش استفاده از چنین تجهیزاتی را دریافته است. سارا در این باره می گوید: در دپارتمان من در دانشگاه سه دستگاه برش لیزری وجود داشت که به صورت ۲۴ ساعته مورد استفاده قرار می گرفت. افراد از این دستگاه ها برای ایجاد محدوده شگفت انگیزی از پروژه های مختلف استفاده می کردند. به نظر می رسد خلاقیت افراد هیچ وقت به پایان نمی رسد . سارا تصمیم گرفته است تجربه کار با پارچه های مختلف را ادامه دهد و این پارچه ها را با استفاده از سیستم برش لیزری برش دهد. او در این باره می گوید: استفاده از ماشین های لیزر برش بسیار آسان است. تغییر دادن تنظیمات برای ایجاد افکت های مختلف به سادگی انجام می شود . به همین خاطر این سیستم قادر است انواع مختلفی از پارچه ها را برش دهد. سارا یک طراح مد عالی در حوزه لباس است و تا به حال جوایز متعددی در این حوزه دریافت کرده است. او در سفری که به پاریس داشته است تجربه های زیادی کسب کرده و امیدوار است بتواند در این مسیر روز به روز پیشرفت کند. سارا در این باره می گوید:
واقعا امیدوارم سفر من به پاریس بتواند کار با ماشین برش لیزری را ساده تر کند و تجربه های بیشتری در اختیارم بگذارد. حالا بیشتر از قبل بر روی برش تمرکز دارم اما دوست دارم دوخت پارچه ها را نیز خیلی زود تجربه کنم. فکر می کنم این مورد نیز یکی از تکنیک های جذاب و جالب برای کاوش است.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران