لطفا منتظر بمانید

تا به حال به خطرات دستگاه های لیزر فکر کرده اید

23 خرداد ، 1398
شرکت بین المللی پرسناژ
0 کامنت

دستگاه های لیزر چه خطراتی ممکن است داشته باشند؟

امروزه استفاده از دستگاه هاي ليزر بسيار گسترش پيدا كرده است و در علوم و صنایع مختلف کاربردهای بسیاری دارد . آيا تا به حال به خطرات استفاده از دستگاه هاي برش و حكاكي ليزري صنعتي توجه كرديد؟  در اين مقاله به بعضي از خطرات استفاده از ليزر بر روی بدن انسان اشاره مي شود.
اگر چه دستگاه لیزر بسیار کاربردی است و مزایای بسیاری دارد، با این وجود دارای خطراتی نیز می باشد. دستگاه های لیزر دارای تشعشعات قوی نور می باشد  که مضراتی برای بدن انسان دارد  با توجه به طول موج لیزر، توان لیزرو قدرت لیزر آسیب ها متغیر است. چشم و پوست از قسمت های بسیار حساس است که در مقابل اشعه لیزر بسیار آسیب پذیر است. 

نور لیزر و تابش های آن برای لیزر مضر می باشد و توصیه می شود اپراتور دستگاه و افراد در معرض پرتو حتما از عینک های مناسب با دستگاه استفاده نمایند و به طور منظم و هر 6 ماه یک بار سلامت چشم خود را توسط چشم پزشک چک نمایند. از مهمترین آسیب هایی که توسط  نور لیزر بر روی چشم ایجاد می شود می توان به سوختگی قرنیه، ایجاد آب مروارید اشاره کرد و می بایست از تابش نور و اشعه لیزر به داخل چشم خودداری کرد.

از دیگر خطراتی که نور لیزر بر روی سلامت انسان ایجاد می کند می توان به آسیب های جبران ناپذیر پوستی به اندام ها و بافت های مختلف بدن جبران ناپذیر اشاره کرد. از آنجا که پوست بسیار حساس است و سرتاسر بدن توسط پوست  پوشانده شده است بسیار در معرض آسیب های پوستی قرار می گیرد. آسیب هایی نظیر سوختگی پوست، ایجاد سرطان، پیری زودرس پوست و تغییر رنگ در پوست از مهمترین موارد می باشد  و بهتر است هنگام استفاده از لیزر لباس مناسب که پوست را بپوشاند استفاده شود و حدالامکان از تابش اشعه لیزر به طور مکرر بر روی سطح پوست اجتناب گردد.

با توجه به اینکه خطرات استفاده نادرست و سهل انگاری در استفاده  از اشعه لیزر جبران ناپذیر می باشد و هزینه های درمان زیادی را در بر خواهد داشت تاکید می شود قبل از شروع به کار با دستگاه لیزر پرسناژ نکات ایمنی را رعایت نمایید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
امتیاز کاربران برای این صفحه | امتیاز 5از 5 (از 51رای)
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران