لطفا منتظر بمانید

مشخصات میز دستگاه لیزر

17 تیر ، 1398
شرکت بین المللی پرسناژ
0 کامنت

میز دستگاه لیزر چه نوع مشخصاتی دارد؟

دستگاه های لیزر دارای بخش‌ها و قسمت‌های مختلفی می باشد که می توان گفت میز لیزر از اساسی ترین قسمت های لیزر می باشد که نوع میز تأثیر بسزایی در عملکرد دستگاه لیزر دارد. به عبارت دیگر می توان گفت  برای دسته بندی و معرفی دستگاه‌های لیزر برش و حکاکی از عنوان میزها استفاده می‌شود. از آنجا که تنها با یک محصول یا یک متریال خاص  با دستگاه  حکاکی و برش لیزری کار نمی کنیم ضروری است که به قالب و طرح میز توجه شود.

میز کار دستگاه لیزر قطعه اي است که متريال مورد نظر جهت لیزرکاری  در دستگاه ليزر قرار می گیرد. میز دستگاه ليزر در سايزها و مدل های مختلف موجود  می باشد  که می توان به مدل میز هاني كامپ دستگاه لیزر ( لانه زنبوري)، میز آلومينيومي تيغه اي دستگاه لیزر (تیغه چاقویی) و میزهای با کارگیر کلمپی  اشاره کرد.

ابعاد و اندازه میز کار تاثیر زیادی در کارایی دستگاه و کارکرد شما دارد.میز کار کوچک‌تر از  ۹۰×۱۳۰ مناسب برای حکاکی لیزری کاربرد دارد در حالیکه ابعاد بزرگتر مناسب برش لیزری است. همانطور که در بالا ذکر شد میز های لانه زنبوری  و یا میز های چاقویی هرکدام ویژگی خاص که بر اساس کاربرد قابل انتخاب هستند.

میز کار دستگاه لیزر بر اساس مدل انتخابی می تواند برقی یا به عبارت دیگر موتوردار باشد. لازم به ذکر است میزهای کار برقی در دو مدل تک موتوره و دو موتوره موجود است. به خریداران محترم دستگاه لیزر برش و حکاکی پیشنهاد می شود ، ترکیب میزکار زنبوری موتوردار یا میزکار چاقویی ثابت را تهیه نمایند.

به طور کلی دستگاه های لیزر دارای دو مدل میز کار جهت لیزرکاری می باشند که شامل میز لانه زنبوری و میز شمشیری می باشد.  چگونگی تنظیم میز دستگاه لیزر از نکات مهم استفاده دستگاه لیزر حکاکی و برش است که می باشد به اپراتور دستگاه لیزر آموزش داده شود.

از مشکلاتی که کاربران دستگاه لیزر در خصوص میز دستگاه لیزر مواجه هستند می توان به صاف نبودن سطح میز کار لیزر اشاره کرد که موجب عدم تنظیم میز دستگاه لیزر می شود صاف و یکدست نبودن سطح متریال و همچنین یکسان نبودن میز کار دستگاه لیزر از دلایل اصلی آن است.

عوامل مختلفی جهت انتخاب نوع میز کار وجود دارد . از عوامل و فاکتورهای تاثیر گذار می توان به موارد زیر اشاره کرد: سایز و اندازه نمونه محصول  یا قطعه مورد نظر، نظافت کارگاه تولیدی و تمیز کردن سطح زیر دستگاه لیزر پرسناژ، قابلیت علامت گذاری بر روی نمونه‌های کوچک، انجام برش‌های طولی یا سه بعدی.

دستگاه داران محترم می توانند براساس نیاز از هر دو نوع میز به تناوب استفاده کنند تا با نیازهای خود مطابقت داشته باشد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران