لطفا منتظر بمانید

اشتباهات رایج در استفاده از دستگاه حکاکی لیزری

10 شهریور ، 1398
شرکت بین المللی پرسناژ
0 کامنت

استفاده اشتباه از دستگاه حکاکی لیزری

عملکرد دستگاه های لیزر براساس اشعه لیزر می باشد و در بسیاری از صنایع کاربرد دارد. از آنجا که برش و حک لیزری بسیار دقیق است در صنایع مختلف نظیرکارهای صنعتی، پزشکی ، فضایی و... بسیار مورد استفاده نظیر قرار می گیرد. برش و حک لیزری با کمک رایانه عملیات های مختلف برش و حک لیزر را به راحتی، با دقت میلیمتری و  بدون نیاز به دست انجام می دهد.

اگر شما به تازگی کسب و کار خود را با دستگاه لیزر راه اندازی کرده اید باید در نظر داشته باشید که احتمالا در هنگام کار با دستگاه لیزر با مشکلات و اشتباهاتی پیش مواجه خواهید شد. این مشکلات در خصوص نوع متریال و یا تنظیمات دستگاه لیزری می باشد. در این مقاله اشتباهات رایج در خصوص کار با دستگاه لیزر حکاکی بررسی می نماییم و روش های مقابله بهتر با آن را ارایه می نماییم.

اولین مورد که می بایست به آن توجه زیادی کرد این است که قطعات دستگاه لیزر حک و برش لیزر مانند بیشتر دستگاه های دیگر بسیار حساس می باشند و نیاز به مراقب های لازم و سرویس های منظم دوره ای دارند. یک دستگاه لیزری تمیز، عملکرد بهتری نسبت به دستگاهی که سرویس و یا تعمیر و نگهداری نشده است  دارد. کاربر یا اپراتور دستگاه لیزر می بایست توجه ویژه ای به حفظ و نگهداری قطعات سخت افزاری دستگاه لیزر داشته باشد . بعلاوه سرویس و تعمیرات دستگاه لیزر می بایست توسط متخصص یا شخص آموزش دیده انجام شود.

مورد دیگر که باید مورد توجه قرار گیرد آب چیلر دستگاه لیزر حک و برش است. در نظر داشته باشید که آب دستگاه های چیلر باید حتما آب مقطر باشد و زمان مناسب برای استفاده از آب مقطر 6 ماه می باشد و بعد از مدت مذکور باید اب چیلر تعویض شود. این کار توسط اپراتور آموزش دیده به راحتی قابل اجرا می باشد. کاربرد دستگاه لیزر می بایست رسوبات داخل جداره تیوپ را مد نظر داشته باشد زیرا املاح و موارد خارجی باعث افت توان تیوپ لیزر دستگاه لیزر خواهد شد. 

توصیه می شود هفته ای یک مرتبه آینه و لنزهای دستگاه لیزر برش و حکاکی را چک کرده و از سالم و تنظیم بودن آن اطمینان حاصل نمایید و در صورت لزوم آنها را تمیز نمایید. پس از لیزرکاری متریال هایی نظیر چوب و پلکسی گلس، تمیز کردن لنز زمان بیشتری را می طلبد تا ضایعات و باقیمانده متریال از روی آینه و لنز به خوبی پاک شود.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران