لطفا منتظر بمانید

در استفاده از دستگاه برش لیزری چه موارد امنیتی را باید رعایت کرد

23 خرداد ، 1398
شرکت بین المللی پرسناژ
1 کامنت

امنیت در استفاده از دستگاه برش لیزری

استفاده از دستگاه لیزر است اپراتور را با خطراتی مواجه نماید، برای استفاده از دستگاه برش لیزری لازم است موارد ایمنی به دقت رعایت گردد. در این مقاله  نکاتی که می تواند در کاهش خطرات نقش زیادی داشته باشند را توضیح خواهیم داد:

  • اپراتور دستگاه لیزر می بایست دوره های آموزشی لازم جهت کار با دستگاه لیزر را دیده باشد و هنگام فعال بودن دستگاه لیزر در محل دستگاه حضور داشته باشد. در صورتیکه اپراتور مجبور به ترک محل می باشد می بایست دستگاه برش لیزری را در حالت pause قرار داده دهد. ( به علت خطر آتش سوزی)
  • بهتر است اتاقی که دستگاه لیزر در آن قرار گرفته است دارای درب، مسقف و محفوظ باشد که هنگام استفاده از آن ، سایر افراد در معرض پرتوی لیزر قرار نگیرند همچنین توصیه می شود در صورت امکان اپراتور در اتاق دیگری حضور داشته باشد و افراد متفرقه اجازه ورود به اتاق دستگاه را نداشته باشند.
  • اپراتور دستگاه لیزر می بایست در حین کار با دستگاه لیزر از عینک مخصوص جهت محافظت از چشم استفاده نماید و تحت هیچ شرایطی عینک خود را در نیاورد و به هیچ عنوان بدون عینک به نور لیزر نگاه نکند زیرا اشعه لیزر تاثیرات مخربی روی شبکیه چشم می گذارد که باعث ضعیف شدن چشم می شود. همچنین به منظور جلوگیری از در معرض تابش اشعه لیزرقرار گرفتن ،می بایست درب دستگاه لیزر برش حین کار باید بسته باشد. لازم به ذکر است عینکی که در برابر طول موج خاصی از چشم به خوبی محافظت می‌کند در برابر طول موج دیگری محافظ مناسبی نیست.
  • هنگام فعال بودن دستگاه، حتما اپراتور بر روی عملکرد دستگاه لیزر نظارت داشته باشد تا در صورت بروز هر گونه اتفاق از عواقب آن جلوگیری نماید.
  • درب یا محافظ دستگاه در حین کار بسته باشد.برچسب های ایمنی، علایم هشداردهنده وجود لیزر و اخطار تشعشع در اتاق دستگاه نصب باشد.
  • پس از اتمام لیزرکاری، می بایست از خاموش بودن دستگاه برش لیزری و کلیه وسایل جانبی مرتبط با دستگاه برش لیزری را مطمین شد.
  • وجود تجهیزات اطفاء حریق در محل دستگاه لیزر جهت مهار آتش‌سوزی‌های احتمالی الزامی است.

امنیت در کار با دستگاه برش لیزری

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
امتیاز کاربران برای این صفحه | امتیاز 3/5از 5 (از 52رای)
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران

هانی
1398/07/25

با سلام. اول تشکر می کنم از مقاله های خوب شما. بعد اینکه می خواستم بدونم قیمت دستگاه های لیزر شما چقدر است؟

کارشناس فروش

با سلام و تشکر از توجه شما. می توانید تمامی اطلاعات لازم درباره دستگاه های برش لیزری و حکاکی لیزری پرسناژ را در صفحات مربوط به آنها مشاهده نمایید.