لطفا منتظر بمانید

علت مفید بودن لیزرهای فایبر چیست

05 تیر ، 1398
شرکت بین المللی پرسناژ
0 کامنت

دلایل استفاده مفید از لیزر فایبر

با پیشرفت علم و تکنولوژی، استفاده از لیزر در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار گرفته است و موجب گسترش در کسب و کارها شده است. تکنولوژی لیزر و مزایای استفاده از تکنولوژی لیزر باعث خلق محصولات جدید با طرح های نوین و ارایه خدمات به مشتریان شده است و با استفاده از فناوری فوق‌العاده لیزر، خطوط تولید روز به روز گسترش می یابد.

پرتو نور لیزر یک پرتو نور منسجم است که از طریق فرایند تقویت نوری منتشر می شود. از مزایای تکنولوژی لیزرهای فایبر این است که اشعه لیزر کمتر دچار افت توان از تنظیم خارج شدن می شود و این مزیت به دلیل این است که در دستگاه لیزر فایبر از آینه برای انتقال اشعه استفاده نمی شود به عبارت دیگر، از مهمترین مزایای لیزر فایبر پایدار بودن آن است و از مهمترین کاربردهای آن، استفاده در دستگاه لیزر فایبر می باشد. به وسیله فیبر نوری، پرتو لیزر مورد نیاز به نقطه مورد نظر منتقل می شود. تناوب لیزر، میان آینه های دستگاه  فایبر لیزر ایجاد می شود که مستلزم تنظیم بسیاردقیق آینه ها می باشد. از آنجا که تنظیم کردن پرتو لیزر بسیار سخت است، در صورت به هم خوردن تنظیمات آینه نیازمند است تا متخصص مربوطه آن را تنظیم کند.

از دلایل دیگر جهت فواید لیزر فایبر  که می توان نام برد کیفیت فوق العاده پرتو آن است، پرتو لیزر کاملا مستقیم است و می تواند روی یک نقطه بسیار کوچک متمرکز شود. بهترین مثال برای این مورد استفاده از لیزر فایبر برای برش کاری  و مواردی که نیاز به لیزرکاری بسیار با کیفیت است، می باشد.

بعلاوه توان تولید قدرت زیاد ازدلایل مفید بودن لیز است. اگرچه توان لیزر با توان پایینف کم به نظر می رسد ولی   به علت تمرکز نور لیزر بر روی یک نقطه، زیاد و قدرتمند به نظر می آید به همین دلیل در ساخت دستگاه های لیزر بخصوص دستگاه حکاکی و برش لیزری فلزات نقش بسیار مهم و حیاتی دارند.

مزایای لیزر فایبر عبارتند از

  • حکاکی لیزری فایبر بسیار دقیق و ظریف است.
  • سرعت لیزر حک بالا است.
  • حکاکی لیزری باعث صرفه جویی در زمان می شود.
  • لیزر برای مواد و متریال های متعدد قابل اجرا است.
  • دوام حک لیزری، سرعت، بهره وری و تکرارپذیری نهایی توسط دستگاه لیزر به راحتی فایبر قابل اجراست.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران