لطفا منتظر بمانید

آشنایی بیشتر با تیوب لیزر

17 تیر ، 1398
شرکت بین المللی پرسناژ
0 کامنت

تیوب لیزر چیست و بررسی بین تیوب لیزر فلزات وغیرفلزات؟

بدون تردید، یکی از تاثیر گذارترین قطعات مورد استفاده در دستگاه برش لیزر و حکاکی لیزر،  تیوب لیزر دستگاه می باشد که نقش مهم و حیاتی در دستگاه های لیزر دارد.  تیوب دستگاه لیزر قطعه ای مصرفی است و طول عمر مفیدی برای مصرف تیوپ لیزر وجود دارد.  معمولا عمر مفید تیوب لیزر رسی 10.000 ساعت کاری می باشد که در صورت استفاده در توان های مختلف، جهت حک و برش لیزری عمر تیوپ لیزر کاهش می یابد. 

جالب است که بدانید نام دیگر تیوب لیزر ، لامپ Co2 می باشد که در دستگاه های لیزر برش و حکاکی مخصوص فلزات، دستگاه های لیزر برش و حکاکی غیرفلرات ، دستگاه های لیزر مارکینگ و دستگاه های لیزر پزشکی نظیر دستگاه لیزر از بین بردن موهای زائد استفاده می شود. همچنین،  تیوب های لیزر در توان های  مختلف در بازار عرضه می شوند که بسته به سایز دستگاه لیزر و نوع کارکرد دستگاه لیزر ( حک لیزر یا برش لیزر) مورد استفاده قرار می گیرند.

تیوب لیزر مولد اشعه لیزر می باشد و قدرت حک لیزر و برش لیزر را تامین می نماید. تیوب لیزر شامل چند گاز ترکیبی میب اشد و این گازها در تیوب فلز و غیر فلز متفاوت است. تیوب لیزر غیر فلزات مولد اصلی اشعه است ولی در لیزر فلزات تیوب لیزر یک کریستال را فعال میکند که آن کریستال مولد لیزر می باشد. جنس تیوب دستگاه های حکاکی و برش لیزر از جنس شیشه های نسوز است که در برابر گرما و حرارت،  مقاومت  بسیار یالایی دارند.  تیوب ها در انواع مختلف تولید می شوند و متناسب با توان و مدل دستگاه لیزر، تیوب لیزر متناسب با آن نصب خواهد شد .

تیوب لیزر هسته اساسی دستگاه لیزر برش و حکاکی است که نگهداری از آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است و لازم است نصب تیوب لیزر توسط متخصص و کارشناس حرفه ای (تعمیرکار لیزر) این کار انجام شود. همچنین  می بایست به محض کثیف شدن آب خنک کننده، تعویض شود که در صورت عدم توجه به این نکته، تیوب لیزر به راحتی ترک خواهد خورد. همچنین بهتر است رسوبات جمع شده در طی زمان از تیوب لیزر خارج شود. برای داشتن حداکثر طول عمر تیوب لیزر , حدالامکان از از توان بالا یا پایین لیزر به طور مستمر استفاده ننمایید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
امتیاز کاربران برای این صفحه | امتیاز 5از 5 (از 52رای)
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران