لطفا منتظر بمانید

هر آنچه که می بایست از آینده لیزرها بدانید

10 مهر ، 1398
شرکت بین المللی پرسناژ
0 کامنت

آینده لیزرها، آنچه شما باید بدانید

در حال حاضر، جهان به سرعت در حال دستیابی و توسعه فناوری نوین است. سرعت و مسیر صعودی فناوری، بسیار قابل توجه است به طوریکه لقب انقلاب صنعتی چهارم را به خود اختصاص داده اند. در حالی که بسیاری تلاش می کنند تا از پیشرفت های سریع پیروی کنند ، صنعت برش لیزر در حال پیشروی است که ارزش آن میلیاردها دلار است.

در نمایشگاه Austech Expo 2017 در ملبورن جدیدترین فناوری مهیج برش لیزری در زندگی واقعی نمایش داده شده است. این نمایشگاه که در مرکز همایش ملبورن برگزار شد ، دستگاه های برش لیزر با تکنولوژی پیشرفته و چاپ سه بعدی به نمایش گذاشته شد. نرم افزار و فناوری لیزر برش به طور مداوم در حال تولید و پیشرفت می باشند و دیگر محدود به ساخت و تولید فلز نمی شود، بلکه می تواند راه خود را در انواع صنایع از الکترونیک گرفته تا هنر و مد پیدا کند. طبق گزارش جدید آژانس Grand View Research پیش بینی می شود بازار جهانی دستگاه های برش لیزر تا سال 2024 به 6.72 میلیارد دلار برسد. دستگاه های لیزر تحت کنترل رایانه قطعات و الگوهای را با سرعت و دقت برش می دهند و خروجی آنها نه تنها سریع و دقیق بلکه سازگار و قابل اعتماد است که باعث شده است بسیاری از صنایع تولیدی از دستگاه های برش لیزر استفاده نمایند.

برش لیزری

برش لیزری در معماری و طراحی

امروزه بسیاری از معماران و آرشیتکت ها از برش لیزری برای اجرای نقوش، مدل ها و طرح های نوین استفاده می نمایند و نتایج فوق العاده ای را تجربه کرده اند. پرتوهای لیزر متمرکز دستگاه برش لیزری، طرح ها و الگوهای مورد نظر معماران را بطور دقیق  اجرا و پیاده سازی می کند.

برش لیزری در الکترونیک

پیش بینی می شود در بخش تولید قطعات الکترونیکی و مصرفی، بیشترین سرعت رشد برش لیزر را داشته باشیم. استفاده از دستگاه لیزر در بخش الکترونیک، باعث افزایش تقاضا، افزایش مصرف و بهره وری برای تأمین خواسته های مصرف کننده خواهد شد.

دستگاه های برش و حکاکی لیزری

برش لیزری در هنر و مد

دستگاه لیزر درتولید و خلق اثر هنری به هنرمند بسیار کمک می نماید. بسیاری از گالری ها در سرتاسر جهان، ترکیبی از خلاقیت باورنکردنی انسان و ماشین را نشان می دهند. در دنیای مد، طراحان به طور روزافزون، به تکنیک های برش لیزر علاقه مند می شوند زیرا این تکنولوژی به آنها این امکان را می دهد که ابعاد کاملاً جدید در تولید اثر هنری و فرصت های بی پایان برای الگوبرداری پیچیده را استفاده نمایند.

برش لیزر در زندگی واقعی

اینترنت بستر مناسبی است تا با چگونگی کارکرد برش لیزری آشنا شوید. دستگاه های لیزر، بر روی طیف وسیعی از متریال و در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. با ربات های پیشرفته، دستگاه های لیزری و ذهن خلاق، مطمئناً آینده ما جالب خواهد بود.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران