لطفا منتظر بمانید

سوالات رایج و متداول درباره حکاکی و برش لیزری روی کاغذ

15 مهر ، 1398
شرکت بین المللی پرسناژ
0 کامنت

هرآنچه باید از حکاکی و برش لیزری بدانید

در این مقاله قصد داریم در خصوص نکات کلیدی در برش و یا حکاکی کاغذ و مقوا توضیحاتی بدیم که جوابگوی سوالات شما در خصوص حکاکی و برش لیزری روی کاغذ و مقوا باشیم. پیشنهاد ما به شما این است که تا انتهای مقاله را مطالعه بفرمایید تا جواب مناسب، برای سوالات خود را پیدا کنید.

در ابتدا لازم به ذکر است کاغذ و مقوا دارای انواع مختلف نظیر کاغذ تحریر، کاغذ گلاسه، مقوای فابریانو، مقوای اشتنباخ، PVC چسب‌دار و ... هستند که هر کدام از انواع کاغذ و مقوا دارای ویژگی های خاص نظیر ابعاد، ضخامت و جنس های متفاوت هستند. دستگاه های لیزر برش و حکاکی مخصوص کاغذ و مقوا لیزر یکی از پرکاربرد ترین دستگاه ها در صنایع مختلف از جمله صنعت چاپ و تبلیغات می باشد. همچنین، لیزر یکی از به روزترین و راحت ترین روش ها برای برش و حکاکی می باشد. از مزایای لیزر حک و لیزر برش می توان به دقت و سرعت دستگاه لیزر اشاره کرد که نسبت به روش های دستی بسیار اقتصادی و مقرون به صرفه می باشد. برش و حکاکی لیزری کاغذ و مقوا مناسب ساخت انواع محصولات تزئینی، جعبه، سررسید، لوح تقدیر، کارت تبریک، کارت دعوت، کارت عروسی، کارت تولد و غیره و همچنین در ماکت سازی و دکوراسیون داخلی و ... مورد استفاده قرار می گیرد که با طرح های مدرن و شکیل، طرح و نقش‌های ظریف و پیچیده امکان رقابت در بازار را برای شما میسر می سازد.

یکی از نگرانی های مشتریان در خصوص استفاده از لیزر جهت برش و حک لیزر این است که آیا استفاده از لیزر باعث سیاهی و تیرگی کاغذ و مقوا می شود ؟ در جواب به این سوال باید گفت کیفیت نهایی برش و حکاکی لیزر بستگی به عوامل متعددی دارد. از آنجا که برش لیزر باعث ذوب کاغذ می شود که تولید دود می کند و دود باعث انتقال گرما به کاغذ و مقوا می شود که باعث سوختگی لبه های کاغذ در حین برش کاری می شود، پیشنهاد ما این است که از لنز مناسب و پارامترهای مخصوص کاغذ یا مقوا جهت برش و حک لیزری استفاده نمایید. همچنین وجود پمپ هوا، می تواند کمک مهم و موثری برای پیشگیری از سوختگی لبه های کاغذ باشد که در نتیجه، برش کاغذ بدون سوختگی لبه و دود را تجربه خواهید کرد.

بهترین روش برای به دست آوردن پارامترهای مخصوص کاغذ و مقوا این است که  با داشتن انواع مختلف کاغذ و مقوا، پارامترهای متغیر سرعت و توان را به صورت آزمایشی امتحان نمایید تا بهترین نتیجه را روی متریال اصلی اعمال نمایید. این روش ساده ترین،سریعترین و موثرترین روش جهت حکاکی و برش لیزری روی انوع کاغذ و مقوا می باشد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران