لطفا منتظر بمانید

فن آوری های جدید لیزری مورد استفاده در کارخانجات

12 اسفند ، 1398
شرکت بین المللی پرسناژ
0 کامنت

فن آوری های جدید بر روی عملکرد کارخانه های فعال و هوشمند تأثیر می گذارد

الکترونیک بر روی تغییرات در ساخت ،از روباتیک و IIoT  گرفته  تا چاپ سه بعدی ، مارک لیزر و  حکاکی لیزر تأثیرگذار است.

لیزر روشی مؤثر برای استفاده در علامت گذاری روی قسمت های مختلف از اشکال، اندازه ها و مقادیر است. همه کارخانه ها آماده پیمودن مسیری جدید جهت تولید با چراغ های خاموش نیستند. جایی که روبات های مستقل فضای کارخانه را اشغال می کنند و به هیچ وجه احتیاج به نور نیست، جایی که فقط ردیف هایی از دستگاه های لیزر همانند دستگاه برش و حکاکی لیزری موجود است که در تاریکی مشغول به کار هستند.

اما این بدان معنا نیست که فناوری تغییر نمی کند و یا بر نحوه عملکرد یک کارخانه مدرن و محصولاتی که می تواند ایجاد کند تأثیر نمی گذارد. از IIoT گرفته تا چاپ سه بعدی، تا روباتیک، تا افزایش استفاده از لیزرهای صنعتی، تا ادغام فن آوری های جدید در یک کارخانه باعث می شود تولید مستقل تر، ارزان تر و کارآمدتر شود.

فناوری های جدید لیزر

IIoT  برای کارخانه های مدرن، به عنوان یک تعویض در بازی دیده می شود. کارخانه های متصل، قادر به نظارت و کنترل کردن تقریباً هر چیزی در فرایند تولید، هستند و می توان آن را یا از کارخانه یا از راه دور مدیریت کرد. اتصال، اتوماسیون را تسریع می کند و همچنین تولید را قادر می سازد تا  از تجزیه و تحلیل شناختی، یادگیری دستگاه و داده های بزرگ، ارائه بینش در تولید کارآمد دستگاه های مختلف و بهینه سازی نگهداری و استفاده از تجهیزات بهره ببرد. نتیجه کلی مدیریت کارخانه مؤثر است که هم تضمین کیفیت را افزایش داده و هم هزینه ها را کاهش می دهد. تا  سال 2020 ، طبق تحقیقات موسسه Gartner، فناوری IIoT در 95 درصد از کل الکترونیک برای طرح های جدید محصولات، از جمله استفاده از IIoT   در فضای صنعتی برای ساخت این دستگاه ها گنجانده شده است.

توانایی لیزر در حکاکی و علامت گذاری محصولات با کد یا شناسه خاص، ویژگی های ارزش افزوده را به یک کارخانه هوشمند می بخشد و راهی برای جلوگیری از جعل مواد است.

در طول چند سال گذشته به لطف توانایی چاپ سه بعدی، برای ساختن تقریبا هر نوع دستگاه یا محصول به روشی ارزان، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. در حالی که برای مدتی، چاپ سه بعدی به ساخت پلاستیک و چاپ مواد به صورت لایه به لایه محدود بود. با این حال، این فناوری تا جایی بهبود یافته است که بسیاری از شرکت ها توانایی چاپ سه بعدی فلز، بتن و سایر مواد برای برنامه های کاربردی مانند قطعات خودرو جایگزین ، بال هواپیما ، پل های بتونی، خانه های مسکونی و موارد دیگر را دارند. حتی مکان هایی برای چاپگرهای سه بعدی وجود دارد که می توانند تمام روز و شب کار کنند، و  حداقل تعامل با نیروی انسانی داشته باشند، زیرا آن ها دستگاه ها و قطعات را خراب می کنند.

استفاده از ربات در کارخانه ها طی 5 سال گذشته رشد چشمگیری داشته است. اکنون می توان ربات ها را در کارخانه ، انبارهای تولیدی و قسمت لجستیک یافت. در حال حاضر روی روبات های مشارکتی، یا کوبات ها (cobot)، که دست در دست هم  با کارگران انسانی به سمت یک هدف مشترک کار می کنند ، تأکید می شود. بعضی از کوبات ها فقط بازوهای مکانیکی هستند که می توانند برای کارهایی مانند جوشکاری یا قالب سازی مدار یا اتصال الکترونیک مورد استفاده قرار گیرند. بقیه، دستگاه های بزرگتری هستند که می توانند مواد سنگین و حتی پخت غذا را انجام دهند. یک مطالعه جدید توسط MIT نشان می دهد که یک روبات که با یک انسان در یک کارخانه کار می کند، کارآمدتر از یک روبات یا یک انسان است که به تنهایی کار می کنند. در این مطالعه همچنین مشخص شد که این سناریو، 85 درصد از تولید ناخالصی می کاهد. کارخانه های هوشمند متمایل به استفاده از کوبات ها برای نجات انسان ها از نیاز به انجام کارهای خطرناک  یا پرخطرهستند،  با اینحال همچنین مانع از جایگزینی کامل روبات ها به جای نیروی انسانی می شود. در حالی که هنوز در مراحل اولیه پذیرش است، انتظار می رود کوبات ها فرصت های مخربی را در بخش تولید ایجاد کنند.

فناوری های جدید

حکاکی لیزری می تواند علائم و نقوش با کیفیت بالا ایجاد کند که  به راحتی توسط اسکنر بارکد ، اسکنر RFID یا سایر ابزارهای ردیابی موجودی قابل خواندن است.

در همین حال، افزایش استفاده از لیزرهای صنعتی در تولید در برنامه های کاربردی مانند پردازش مواد لیزر، میکرو لیزر ، نشانگر لیزری و حکاکی لیزری دیده می شود. فناوری لیزر این امکان را به کارخانه ها می دهد که ارزش افزوده بیشتری را به محصولاتی که ایجاد می کنند ، بدهند. نمونه ها شامل حکاکی لیزری اسم های سفارشی یا آرم ها هستند ؛ بارکد کردن چندین محصول به طور همزمان؛ اضافه کردن علائم شناسایی برای جلوگیری از جعل؛ و تولید انواع علائم لیزری در تعدادی از مواد، مانند فلزهای خام، فلزات روکش دار، فلزات نگیر شده و فلزات بگیر. در هر حالت، حکاکی لیزری را می توان با جزئیات فوق العاده زیبا انجام داد.

حکاکی لیزر نیز به لطف توانایی اضافه کردن شماره های سریال، تعداد قطعات، نشانگر کد ماتریس داده ها ، مارک های تجاری و کدهای خاص در صنعت ، به محافظت از مالکیت معنوی  کمک می کند. در هر مورد،  ارائه حک لیزری با کیفیت بالا که توسط اسکنر بارکد یا سایر ابزارهای ردیابی موجود که برای یک کارخانه هوشمند ضروری است، قابل خواندن است. علاوه بر این ، دستگاه های حکاکی لیزری می توانند به عنوان مظهر IIoT به شبکه کارخانه متصل شوند ، و امکانات جدیدی را برای نگهداری سیستم ، نظارت ، عملکرد و  عیب یابی از راه دور و پشتیبانی از محصول ارائه می دهد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران