لطفا منتظر بمانید

لیزر تیوپ های CO2 شیشه ای در مقابل فلزی

12 اسفند ، 1398
شرکت بین المللی پرسناژ
0 کامنت

چرا برای دستگاه های لیزر تیوپ لیزری های  فلزی هوا خنک ساخته می شوند؟

وقتی به دنبال خرید دستگاه لیزر CO2 هستید ، نکاتی وجود دارد که باید آن ها را در نظر بگیرید. یكی از ویژگی های اصلی كه دستگاه های لیزر را در بازار متمایز می كند نوع تیوپ لیزری است كه دستگاه لیزر از آن به عنوان منبع لیزر استفاده می كند.

دو گزینه اصلی که شما با آن روبرو می شوید تیوپ لیزرهای شیشه ای با آب خنک و تیوپ لیزرهای فلزی هوا خنک هستند. . بیایید به تیوپ لیزرهای شیشه ای و فلزی نگاهی بیندازیم ، و اینکه چرا ما معتقدیم تیوپ لیزرهای فلزی گزینه بهتری هستند.

حکاکی لیزری روی فلزات

تیوپ لیزرهای شیشه ای

تیوپ لیزرهای شیشه ای آب خنک، در درجه اول،  به دلیل هزینه کمتر گزینه ای جذاب هستند. تیوپ لیزرهای شیشه ای هزینه کمتری دارند، به علاوه لیزر آن ها توسط گاز با جریان مستقیم (DC)،  که یک روند نسبتاً ارزان است، تولید می شود. تیوپ لیزرهای شیشه ای نیز پرتوهای با کیفیت خوب تولید می کنند که برای برش لیزر عالی عمل می کند. با این حال، تیوپ لیزرهای شیشه ای با اشکالاتی همراه می باشند.

تقریباً تمام تیوپ لیزرهای شیشه ای باید خنک شوند. شیشه یک هادی حرارتی ضعیف است ، به این معنی که آب در گردش برای کمک به رفع گرما کار می کند. بدون سیستم خنک کننده آب ، تیوپ لیزر شیشه ای بیش از حد گرم و غیرفعال می شود. چنین سیستم خنک کننده ای باعث افزایش هزینه و همچنین ایجاد نقاط شکست بیشتری می شود  که باید حفظ شود.

نیاز به سیستم خنک کننده آب نیز، برخی از نگرانی های مهم را در خصوص نکات ایمنی ارائه می دهد. منبع تغذیه DC که گاز CO2 را در یک تیوپ لیزر شیشه ای برمی انگیزد، باید با ولتاژهای بسیار بالایی کار کند. هنگامی که چنین سطحی از ولتاژ را با سیستم خنک کننده آب ترکیب می کنید، در صورت اشتباه ، نتایج می تواند کشنده باشد.

ذاتاً، روند تحریک DC، محدوده ای را که لوله لیزر می تواند پالس ایجاد کند محدود می کند. هنگامی که یک دستگاه لیزر در حال حکاکی است، پشت سر هم و مداوم آتش تولید نمی کند. در عوض، لیزر در حالی که در سراسر تا سر مواد حرکت می کند،"بصورت پالس" در ثانیه، بارها شلیک می کند.

تیوپ های لیزری با DC  بر انگیخته کمتری پالس تولید می کنند که به طور قابل توجهی سرعت حکاکی را کاهش می دهد و کیفیت حکاکی را پایین می آورد. مکررا، باعث کاهش چشمگیر سرعت حکاکی و کاهش کیفیت حکاکی می شود.

همچنین با توجه به طول عمر تیوپ های شیشه ای با DC  بر انگیخته نگرانی هایی وجود دارد. شیشه به طور طبیعی شکننده تر از فلز است و خطر آسیب در هنگام حمل و نصب آن بیشتر است. بزرگترین نگرانی در مورد تیوپ های شیشه ای این است که فرآیند تحریک DC ، اپتیک و الکترودهای لوله را با یون ها بمباران می کند ، که احتمال خراب شدن در طول زمان را افزایش می دهد.

اکثر تیوپ های شیشه ای فقط با ضمانت 6 ماهه پشتیبانی می شوند و وقتی تیوپ لیزر شیشه ای در خارج از آن دوره از کار می افتد، معمولاً شما نیاز به خرید یک تیوپ لیزر جدید دارید، که در نتیحه هزینه ها و ضایعات را افزایش می دهد.

تیوپ لیزری شیشه ای

تیوپ لیزرهای فلزی

تنها اشکال تیوپ لیزرهای فلزی، هزینه بالاتر آن ها است. هرچند این هزینه با توجه به عملکرد، دوام، ایمنی و اندازه، باعث آرامش خاطر شما می شود. تیوپ لیزر های CO2 فلز و سرامیک با هوا خنک می شوند و گاز آن ها توسط جریان متناوب رادیو فرکانس (RF) مشتعل می شود.لازم به ذکر است، تنظیم درست دما به فن نیاز دارد.

این امر نه تنها باعث کاهش فضای مکانی شما می شود ، بلکه نیاز به (هزینه و) تجهیزات اضافی را نیز برطرف می کند، و تعداد موارد مورد نیاز برای نگهداری را محدود می کند. بعلاوه، از نگرانی های ایمنی ناشی از خنک کننده آب در برابر ولتاژهای بالا جلوگیری می کند.

فرآیند اشتعال RF امکان پالس سریع تر لیزر را فراهم می آورد ، که سرعت حکاکی بالاتر و جزئیات دقیق تری را در حکاکی های بدست آمده ارائه می دهد. همچنین، تیوپ لیزرهای فلزی دوام بیشتری دارند و بسیار طولانی تر از تیوپ لیزرهای  شیشه ای دوام می آورند.

شما می توانید با استفاده از تیوپ لیزرهای شیشه ای ، برش لیزری با کیفیت خوب و با قیمت پایین به دست آورید. با استفاده از تیوپ لیزرهای فلزی، برش لیزری و هم حکاکی لیزری با بالاترین کیفیت به دست می آورید ، در ضمن اطمینان از اینکه لیزر بسیار طولانی تر کار میکند ، سریع تر حکاکی خواهد کرد و بسیار ایمن تر خواهد بود.
پیشنهاد می شود قبل از خرید دستگاه لیزر و مطابق با نوع بیزینس و بودجه خود، تحقیق کنید که کدام دستگاه لیزر و کدام تیوپ لیزر برای شما و تجارت شما بهترین گزینه است.

تیوپ لیزری شیشه

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
نظرات و امتیاز کاربران
به این صفحه امتیاز دهید

امتیاز کاربران